14e december 2012

 
 
Hej alla fina, äääntligen fredag! Känns som jag skriver det titt som tätt. Veckorna går ju verkligen superfort. Försöker hinna med allt jag ska på jobbet innan hemgång.
 
Fick kontakt med en kantor (kyrkomusiker) igår som jag nu bokat till bröllopet. Det är en sån där viktig grejj som man måste ha, men som är så lätt att glömma bort. När jag ringde och dubbelkollade tiden då vi bokat kyrkan (smart att boka kyrka och sen aldrig skriva upp det) frågade kvinnan på expeditionen vem vi skulle ha som kantor. Just deeeet, tänkte jag då. Det var ju det också. Så jag fick ett nummer och nu är det färdigt. Relativt billigt, 1 000 kr, blev det också (fast nu har jag ingen som helst aning om vad en kantor brukar ta). Hon skulle skicka en skiva hem till oss med olika låtar så att vi lättare ska kunna välja in- och utgångslåt. Här trodde jag det bara fanns EN låt att välja som spelas upp när bruden går nerför altargången. Det tuffa blir att välja psalmerna som spelas under vigseln, har ingen som helst koll på detta. Så jag hoppas att vår präst, Thomas, kan komma med förslag. Sist vi träffades sa han att det skulle komma en ny psalmbok med modernare psalmer, han verkar i alla fall ha koll på detta.
 
Snart kommer D och plockar upp mig och så bär det av till Malmö. Jag hoppas verkligen han får med sig all packning. Har skickat sms hela dagen med "glöm inte det", "glöm inte det", och "glöm för guds skull inte mitt smink (viktigast)" ha ha. Han har det inte lätt.
Jag hoppas vi hinner gå förbi Stortorget så jag får se glasburen i Musikhjälpen. Har ju lyssnat hela veckan så det vore roligt att se det live. Har ni önskat en låt ännu? Jag kommer göra det på plats där.
 
Åh, vilken underbar helg det kommer bli. Så himla roligt att träffa A & P och hänga med dem och fira Ana med dunder och brak.
 
Hoppas ni får en underbar helg. ♥ (glöm inte att hålla tummarna för att jag kommer hem med en klänning nu!)

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback