18e december 2012

 
 
Fasiken vad tråkigt väder det börjar bli. Vad händer? Jag vill ha en vit jul, inte en massa slask. Håller tummarna för att det blir en hel del snö de närmaste dagarna.
 
Snart ska vår julgran upp. I min familj brukar vi sätta upp den dagen innan jul, men jag ska göra det lite tidigare. Klara inte av att vänta längre. Detta är verkligen min favorittid på hela året (förutom sommaren) så då vill jag hinna njuta av den.
 
 
 
 
 
 
Förra året blev jag inspirerad av liknande granar som ovan och gjorde mina egna kulor som gnistrade i silver och vitt. Det blev så himla fint att jag aldrig vill byta utseende, men å andra sidan tog det hur lång tid som helst. Hade glitter över hela lägenheten ett tag och fortfarande vittnar en del färgfläckar på vardagsrumsgolvet om detta spektakel, men sådant får man ta.
 
 
 
 
 
 
Hittade denna på mobilen, så den får duga tills granen åker upp. Då får ni se en hel del kort. Jag undrar hur man gör när man får barn. Vi fick ju alltid klä granen som små. Vissa år var det en hel del gör-det-själv pynt som hängde, som man hade gjort på fritids. Sådant fasar jag för. Vissa granar kan ju se rätt fula ut. Eller tycker man det blir fint ändå? JUST på grund av att ens egna barn klätt den? ...tror inte det. Mina framtida barn får helt enkelt ha en egen gran gömd inne på rummet och så får mammas snygga och pimpade gran vara den som syns ha ha. Tyckte det var så kul idag när en här på jobbet tog upp detta. Hennes dotter har haft en egen gran på rummet. Denna jul var första året som dottern fick vara med och klä granen, och då är dottern 15 år. Så det är nog vanligare än man tror.
 
Hoppas ni får en fin tisdag!

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback