1a december 2012

 
 
Vaknade tidigt imorse och trodde nästan jag skulle iväg till jobbet. Sååå irriterande, att man inte kan somna om. På vardagarna vill jag bara dö när mobilen ringer, men på helgerna kan man gå upp 7 och vara hur pigg som helst tydligen.
 
Ser på Facebook att vissa har hur mycket snö som helst. Fattar ingenting, för här i Uddevalla har vi inte fått en millimeter ens.
 
I torsdags läste jag ut Sandmannen. Plöjde igenom hela Kepler serien fortare än attan, så nu kliar det i fingrarna efter något nytt att läsa. Vill helst att det ska vara en serie, men har inga idéer. Hur lång tid kan det ta för Kepler att skriva den femte boken? Har googlat och googlat, men hittar fan ingenting. Sandmannen slutade med en riktig cliffhanger!!! Åhh #behöveruppföljarennu
 
Igår var vi ju som sagt i Göteborg och kollade mat till bröllopet. Det gick toppen och vi har bestämt oss för just den restaurangen. Fick ett jättebra pris och vi kunde i princip välja vad som helst. Vi skulle höra av oss i veckan, som kommer, för att tänka igenom det över helgen, men så fort vi satte oss i bilen hade vi bestämt oss.
Till förrätt ville vi ha Skagentoast. Till varmrätt valde vi fläskfilé, av alla andra alternativ tycker jag just det är godast. Fisk går ju inte hem hos alla, ox-, kalv- och lammfilé är jag inte alls förtjust i och vilt känns mer som vinterföda. Så valet var lätt. Sedan valde vi även kyckling till dem som inte äter fläsk. Efterrätten har vi inte bestämt ännu, men det lutar åt kladdkaka med färska bär. För mig är det viktigt att det läggs upp fint (och självklart att det smakar gott) så jag hoppas att resultatet blir bra. Dessutom hade dem inga problem att ordna laktos- och glutenfria portioner.
 
Har ju glömt att berätta vilken fin mapp vi fått av D's mamma. Hon jobbar ju på Nääs Slott så det känns superskönt att slippa oroa sig över vissa detaljer. Hon fixar allt! Jag hade nämnt att jag skulle vilja ha kandelabrar så igår berättade hon att hon redan börjat leta.
 
 
 
 
 
 
 
Ikväll blir det fest hos mamma och pappa. Vi ska fira min lillebror som fyllde 18 år igår. Ana är också hemma så det kommer bli toppen. Jag håller tummarna att pappa fixar goda drinkar, det är liksom hans grejj ha ha. 
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback