18e oktober 2012

 
 
 
 
 
 
Igår fikade jag med Jasmina och Samra efter jobbet och vi hade jättekul. Blev väl rätt mycket snack om bröllopsplaneringar och hur man aldrig undkommer att folk ska tycka till om allt. Det är ju så med vissa tyvärr, istället för att tycka till och påpeka att det är så dem SJÄLVA skulle gjort, kommer det mer ut som "ni BORDE göra så här, för det är så det ska vara". Skittråkigt, men det är bara att skita i sånt och göra precis som man själv vill. För det är ju faktiskt paret som gifter sig som ska vara nöjda och minnas sin dag, ingen annan.
 
Idag har jag och D vårt första, av sammanlagt tre, vigselsamtal med prästen. Ska bli intressant, och jag är nyfiken på vad vi ska prata om. Dessutom tycker jag det är väldigt fint med just sådana, känns mer verkligt på något sätt, att få höra vad ett äktenskap betyder. Visst vet man att man är "stuck with each other til' death do us part", men ändå. Att få höra en lite djupare och vackrare mening med det hela är nog nyttigt. Eller så slutar det med att vi avbokar allt, vet vet haha.
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback