Garnier BB cream for combination to oily skin

 
 
 
 
 
 
Jag skrev ju om Maybelline's BB cream för ett tag sedan och just då hade jag använt den ett par gånger och tyckte att den var OK. Men ju mer jag använde den desto mindre nöjd blev jag och så här i efterhand (efter att ha använt den nästan varje dag i en månad) kan jag säga att den är skit. Har man en kombinerad till fet hy ska man hålla sig borta från denna, om man inte gillar att gå och bättra på den i princip hela tiden. Har svårt att tro att den skulle funka för någon som har extremt torr hud för den delen med. Känns bara kladdig och i vägen.
 
Nu har jag börjat använda Garniers BB cream (finns två, jag har valt den för kombinerad/fet hy) istället som ligger i samma prisklass som Maybelline's. Jag betalade 109 kr för min på H&M. En kompis hade rekommenderat den och Chloe Morello använder även denna. Efter ett par användningar är jag jättenöjd. Den är mycket bättre än Maybellines och håller huden matt. Jag tror inte att man förblir matt hela dagen, men fram tills lunch tyckte jag den höll sig perfa, sedan fick jag bättra på det lite. Med betoning på lite. Den täcker även relativt bra, man kan bygga på täckningen, beroende på hur många lager man sminkar på. Jag valde dock ett lager och sedan ett par svep med min ID foundation. Som sagt har jag bara använt den ett par gånger, så vi får se vad jag tycker om en månad. I'll let you know.
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback