Oslo 5 - 7 oktober

 
 
I fredags åkte jag ut till Torp lite tidigare för att hinna köpa med mig vin innan bussen skulle gå. Mötte upp Helenas syster, Ann, som också skulle till Oslo för att hälsa på sin pojkvän. Hon hade också handlat på bolaget och hade även med sig färdkost till oss. Så det blev en riktigt glad resa upp haha
 
Martina mötte oss på busstationen och vi åkte upp till hennes och Alex lägenhet, som dem delar med två andra tjejer. Sjätte våningen utan hiss, phuuu! Vi drack en flaska vin och bestämde oss för att handla mat som vi skulle laga hemma. En tacogratäng och en till flaska vin senare la vi oss alla i Martinas säng för att kolla på film. 5 min senare hade både jag och Helena somnat haha.
 
 
 
 
Lördag morgon blev Helena och jag väckta av Martina som hade gjort i ordning frukost åt oss. Söt! Efter det bar det av ut på stan för att turista lite. Alex hade jobbat övertid så hon var kvar hemma och degade. Vädret var helt underbart. Vi började med Vigelandsparken och tittade på alla konstiga statyer på nakna människor.
 
 
 
Efter att ha strosat runt i parken bar det av mot Akers Brygge där vi käkade lunch på TGIF och drank drinkar. Maten var såååå jäkla god. Här ser ni förrätten och min Jack Daniel's burgare. Mumma! Kändes nästan som en riktig sommardag.
 
 
 
 
 
Efter den godaste lunchen på länge gick vi runt på stan och shoppade. Till slut tog Martina oss till Operahuset. Där kunde man ta sig upp på taket och det var ingen dålig utsikt.
 
 
 
 
Efter en hel dag ute var det dags att bege sig hemåt för att göra sig i ordning inför kvällen. Vi hamnade på en förfest med ett par arbetskompisar till Martina och Alex. Därefter drog vi ut och dansade i typ en kvart. Helena och jag var döhungriga så det blev McDonalds innan sängen.
 
 
 
 
På söndagen hann vi med en frukost innan det var dags för mig och Helena att ta bussen hem igen. Tack till Martina & Alex för en underbar helg! Detta får vi göra om snart ♥
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback