Update - inbjudningskort

 
 
Förra veckan fick vi ju hem två provkort. Det ena var helt vitt med ett ljust skirt rosa band, det andra alternativet var en kombination av vitt/ljusrosa och ett vitt band. Båda var väldigt fina, men nu har vi bestämt oss för kombinationen av vitt/ljusrosa. När kortet var helt vitt så tyckte jag att effekten, av det jag fastnade för när jag först såg det, försvann. Det var det. Dock återstår ju problemet med den ljusrosa nyansen. Den rosa som var på provkortet drog för mycket åt det beiga och orangea hållet tyvärr. Hela tanken med att vi lagt till rosa är för att bryta av allt det vita. All inredning i lokalen kommer att gå i vitt, och några enstaka blommor här och där i ljusrosa. Så det är ju viktigt att man håller sig till ungefär samma nyans hela vägen. Så nu har jag skickat iväg ett brev med en bit ljusrosa papper (som jag vet blir lätt att hitta snittblommor av) så ska vi se om hon, som skall designa inbjudningarna, lyckas hitta ungefär samma nyans. Faaan vad svårt det är, efter allt detta hatar jag färgen rosa. I och med att jag ville hålla allt så vitt som möjligt var det den enda färgen jag kunde tänka mig att lägga till lite av, just för att man kunde välja en ljus nyans. Alla andra ljusa färger (ljusgult, ljusblått etc) blir inte fina eller så blir dem för mörka (typ rött, lila etc). Men jag tror det kommer bli bra i slutändan haha. Det är ju lätt att haka upp sig på smådetaljer, för att man just vill återskapa allt exakt så som det ser ut i huvudet.
 
Har även gjort en liten ändring på stämpeln, som skall vara embossat i silver på inbjudningskorten. Sedan får vi även stämpeln hemskickad, när korten är färdiga, och kan använda den på fler detaljer (såsom menyerna etc).
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback