17e september 2012

 
 
Blev en kort paus från bloggen över helgen. Gäller ju att ha något att skriva om så man inte tröttnar.
 
På fredag kväll hängde jag med Jasmina. Vi käkade chokladmoussetårta och kollade tjejfilm. Ögongodis i form av Zac Efron och The Lucky One. Heelt ok och gullig film. Nicholas Sparks kan ju detta med romantik, men The Notebook var sååå mycket bättre.
 
På lördagen drog jag hem till mamma och pappa för att mysa och stannade hela helgen. Som vanligt blev det en hel del bröllopsplanering och nu har vi kommit en bra bit på vägen. Men jag har fortfarande tusen idéer kvar :-) Hur som helst så har jag bestämt mig för vilka inbjudningskort det blir. Dem kommer upp i bloggen så fort dem är ivägskickade, så ni får hålla er till februari!! Jag veeet, stör mig också på folk som är så där jobbigt hemlighetsfulla. Men lite överraskningar måste det ju bli. Att beställa dem i sitt orginal kostar 40 kr/styck, så jag har bestämt mig för att göra dem själv. Det blir förhoppningsvis lite billigare på detta sätt, men framförallt så tror jag att det blir roligare.
 
Sedan så har jag bestämt att tillsätta en till färg på ett fåtal detaljer. Jag vill ha det vitt, vitt, vitt. Med tanke på lokalen så är just vitt finast. Men för att det inte ska bli för sterilt så har jag tänkt att bryta av med antingen en väldigt ljus ljus ljus rosa eller puderrosa (beige-brun-rosa typ). Det är väldigt viktigt att helheten förblir vit och att det är stilrent och elegant. Man vill ju inte att det ska kännas alldeles för pråligt. Har googlat lite för att kunna visa vilken rosa det är jag har i åtanke (så fäst er inte vid dekorationerna).
 
 
 
 
 
 
Det är inte 100% så som jag tänkt mig, men på ett ungefär. Svårt att hitta just den färgen som man har i huvudet. Jag vill att man tänker vitt när man stiger in i festlokalen och sen se att det finns en till färgklick. Inbjudningskorten skall gå i vitt samt denna rosa färg. I festlokalen skall detta tas upp på menyerna och bordsplaceringarna (som ska vara utformade enligt samma utseende som just inbjudningskorten). Gillar idéen att man har en röd tråd som löper igenom allt! Sedan skall även lite blommor (på borden/i lokalen) vara ljus/puder rosa, resten vitt. Tror det kommer bli himla fint, inga skrikiga färger överhuvudtaget. 
 
Imorgon ska jag springa in på Blomsterlandet och prata blommor i denna färgskala. När man vet utbudet i maj månad av antingen ljus rosa eller puderrosa blommor, blir det nog mycket lättare att bestämma sig för vilken av dessa två jag skall välja. Spännande...
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback