30e september 2012

 
 
Vi har precis slängt i oss BigMac, cheeseburgare, pomfritt och en paj från Donken. Hej matkoma! Har ni haft en trevlig helg? Vi var som sagt på dop igår. Det var jättemysigt, och lilla Julian var snäll under hela ceremonin. Tror inte man hörde ett ljud från honom. Sötis. Efteråt var det fest, himla trevligt. Meeen, jag är en dålig bloggerska, inga bilder tog jag överhuvudtaget. 
 
Idag träffade vi D's mamma innan vi åkte hem. Hon hade köpt corsages till oss och dem blev ju jättefina. Jag hade sagt att hon hade fria händer att välja ut dem åt oss, bara dem var vita. Och voila!
 
 
 
 
 
I Sverige brukar man endast klä brudgummen och möjligtvis marskalken/bestman. Enligt traditionen skall corsagen vara plockad ur brudbuketten vilket symboliserar att brud och brudgum binds samman livet ut.
 
I Kroatien klär man oftast alla gäster och förr använde man en kvist av rosmarin då det var en symbol för trohet. Detta används även idag, men på senare tid har det blivit populärare att göra lite mer dekorativa corsages i form av blommor och pynt.
 
Jag hade tänkt att göra just kvistar av rosmarin med en vit rosett från början, då jag tycker att det är fin tradition. Men när man inser just hur många det är man ska göra dagarna innan bröllopet så gick detta alternativ bort. Mina nerver hade knappast hållt haha.
 
D's och hans bestman's samt mina brudtärnors ska jag beställa tillsammans med brudbuketten. Dem ska vara lite större och finare än resten av gästernas samt matcha min bukett. Har tänkt mig något liknande som nedan (dock i vitt).
 
 
 
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Fina de är :-)

Svar: Tar med mig nästa gång pa da vidis uzivo. Ovako se bas nema en uppfattning om storleken. Dem är ju större i verkligheten än vad dem ser ut att vara på bilden.
Loveliest things

2012-10-02 // 21:06:19

Moze. Tycker inte alls d ser för stora ut.

2012-10-03 // 06:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback