Den perfekta färgpaletten

 
 
Efter jobbet idag svängde jag in på Blomsterlandet. Pratade med en jättetrevlig tjej i över en halvtimme. Toppen med någon som förklarar och visar exempel för en som mig som suger på detta. När det kommer till snittblommor så gillar jag liksom krispiga tulpaner, sockersöta pioner och vackra kallor (?stavning). Rosor är jag inte så mycket för. Vita eller ljusrosa rosor kan jag väl köpa, men alla andra färger njaaa... Min sambo har ju lärt sig detta den hårda vägen. Han har kommit hem med blommor till mig (oftast har det vart just röda rosor) och ibland har jag ju fått ett bryt. Snäll tjej han har va haha. Men det har gett resultat för jäklar vad fina blommor jag har fått sen!!
I alla fall så verkar det finnas en hel del fint som är både ljusare rosa och lite mörkare i maj. Så det skulle inte vara några problem att välja något som man kan slänga in bland allt det vita i bordsdekorationerna.
Fick även reda på att man kan köpa pioner i maj. Har vart lite orolig då en annan sagt att det var alldeles för tidigt att hitta pioner då. Där satt jag med huuuur många inspirationsbilder på brudbuketter som helst med just pioner och hade nästan bestämt mig att jag ville ha just dessa. Så det var hur kul som helst att höra.
 
Vidare på Panduro så var det värre. Hittade egentligen inte alls vare sig en ljus ljus rosa eller puderrosa färg på pappren som stämde överens med det jag tänkt mig.
 
 
 
 
 
Ja, ni ser ju! Köpte med mig två olika gråa papper dessutom (ingen aning om varför), men dem vill jag inte ens ha. Så jag får fortsätta klura på detta. Ska göra ett par provkort och kolla hur det blir. Säljaren skrev upp priserna på ALLT så nu kan jag verkligen kolla vad ett kort kommer gå på. Vet inte riktigt om det blir så mycket billigare än 40 kr/st som dem kostar att beställa färdiga. 
 
 
 
 
 
 
Inspirerad av Lana Del Rey i förra inlägget, så jag lämnar er med denna och går och smuttar på lite vitt så här på tisdagskvällen. Kisses♥
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback