19e april 2013

 
 
Hej vackra du! Idag är det äntligen fredag. D fyller år, så han ska firas med pompa och ståt. Hans mamma och bror samt mina föräldrar kommer över på middag, tårta och drinkar. Ska bli jätteroligt.
 
Förra helgen så hade jag min första provsminkning med fina Ullis. I onsdags så var det dags för provsminkning nummer två. Den första gången körde vi mörkare skuggor och enbart Ullis produkter. Jag var lite osäker på om skuggorna kanske var i mörkaste laget så andra gången ville jag ha det ljusare. Denna gången testade vi även att sminka med min foundation. Så här i efterhand, efter en himla massa bilder i alla möjliga ljus, vill jag nog ha skuggorna som första gången, kanske en gnutta ljusare, men inte lika ljust som vi gjorde på andra provsminkningen. Dessutom kommer vi köra med min foundation, den passade min kombinationshy mycket bättre. Den är ju lika täckande men mycket torrare. Himla bra det där med provsminkningar måste jag säga. Att man kan gå en hel dag och känna av, samtidigt som man kan ta massa kort och verkligen kolla hur det ser ut från alla olika håll. Annars är det så himla lätt att bara stirra sig blind i spegeln.
Vi testade även att locka håret för att se hur länge lockarna höll i sig. Dem gick ur först när jag tvättade håret i måndags. Saltvattenspray is the shit måste jag säga. Vet inte hur många gånger jag spenderat timmar på att locka håret, för att dem sedan släpper efter nån timma. Nu ska jag bara bestämma mig för hur jag vill att håret ska se ut, förutom lockarna. Har ju typ hundra inspirationskort att plöja igenom, och det gör det bara svårare.
Jag är så jäkla nöjd med Ullis. Hon är verkligen superduktig. Så det känns riktigt bra detta.
 
Vi hade besök förra helgen av kära vänner. Jätteroligt att träffa lilla Melina igen (eller rättare sagt stora tjejen nu). Sedan blev det mera bebismys i onsdags. Då fick vi träffa söta Najla för första gången. Hon var såååå himla liten, att jag trodde hon skulle gå sönder när jag höll i henne.
 
Nu är det dags att packa ihop, hoppas ni får en underbar helg ♥

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback