April

 
 
Tiden går så himla fort, hinner inte ens blogga. Har vart en hel del på jobbet sen jag kom tillbaka. Det tar ett tag att hinna ikapp två veckor, men nu ser det ljusare ut.
 
Gick rekordfort att komma in i vardagen efter resan, och nu så här drygt två veckor sedan vi kommit hem, känns det nästan inte ens som om vi vart iväg. Kanske för att man haft fullt upp hela tiden. Jag är i alla fall glad att jag sluppit känna av någon PHB (Post Holiday Depression). Efter varje sommar, och speciellt då man kommer hem efter fyra veckor i Kroatien, brukar jag känna av detta. Tror det dessutom regnat och vart så där trist och grått varenda gång. Helt sjukt, men varenda gång!
Nu är det inte långt kvar till våren och sommaren i alla fall...eller nästa vinterresa. Vi började redan planera inför detta i Dominikanska Republiken haha.
 
 
Min syster har vart på besök hemma i Trollhättan i två veckor så jag har fått söta uppdateringar på vad Ruffe har för sig om dagarna. Gulligt. Sedan så har det blivit en del kvällar hemma hos mamma och pappa. Bland annat tränade jag och Ana på att dansa till min och Ds bröllopslåt. Finns en inspelning, men den behåller vi nog för oss själva haha. Hur som, så måste jag och D börja övaaaa, om det ska se någorlunda graciöst och vackert ut!
 
 
 
 
 
 
Påskhelgen inleddes med en jättetrevlig kväll hemma hos Jasmina och Ado. God mat och massa vin. Dagen efter drog vi iväg till Helena och Kim, med Ana och Patrik. Äntligen var vi ute på deras lilla ö i dagsljus. Så att så fort vi kom fram, innan vi ens hann komma innanför dörren, så skulle vi ut på en promenad runt ön. Åh, vad fint dem bor. D fantiserar redan om ett hus nära havet. Helena bjöd på italienskt, och det var så jäkla gott.
 
Annars så har vi varit runt lite överallt på påsk, as usual.
 
 
 
 
 
 
Vad har mer hänt?! Jo, min fina vän Aida födde en liten flicka i förrgår. Vi var hemma hos dem och hälsade på bara några dagar innan. Hon såg toppen ut, så jag trodde väl inte att det skulle gå så fort som det gjorde. Samma var det när hon fick Sara, då fikade vi dagen innan och jag tänkte väl att hon inte skulle föda på några veckor i alla fall. Jätteroligt, och det ska bli så spännande att träffa dem igen.
 
 
Jag och Jasmina har haft en egen möhippa för Samra. Vi pratade redan om det då vi var i Dominikanska Republiken, eftersom den riktiga möhippan var då. Sedan träffades vi på en fika när vi kommit hem, och hon pratade på om hur roligt hon hade haft det, och hur underbara alla var. Så då ville vi verkligen ordna något också. Så förra veckan var vi på Stars and Stripes, ett nytt ställe här i Uddevalla, och käkade middag. Jätteroligt!
Nu på lördag smäller det, för då är det dags för bröllop. Åh, vad roligt det ska bli att dela deras viktigaste dag ♥ Längtar så in i tusan, och även på att få parta loss lite.
 
På återseende solstrålar ♥

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback