Bröllopsplanering

 
 
Det har hänt en del sen sist. Vi har bokat limousine som ska ta oss från kyrkan till festlokalen. Även fotografen är bokad. Känns jättebra och han verkar vara riktigt trevlig och tillmötesgående. Åh, jag har så himla många idéer till bröllopsporträtten, så det ska bli riktigt spännande.
 
Har även bestämt vem vi ska ha som florist, och henne måste jag maila i helgen. Jag har i princip hittat alla bilder på hur jag vill ha alltifrån brudbuketten, tärnbuketterna, corsagen och till festlokalen.
 
Vi ska även ha Ritz Konditori i Trollhättan som ska göra vår bröllopstårta. De gick med på alla mina krav och förhoppningsvis skapar dem en typisk amerikansk bröllopstårta i fyra våningar. Det enda som dem rådde mig var att välja marsipan att täcka tårtan med istället för sockerpasta, då det var godare. Men vit sockerpasta är mycket vitare än vad vit marsipan är. Dessutom görs alla bröllopstårtor i USA med just sockerpasta, så jag tror inte att det är något större fel på smaken. Klart att man vill att den ska vara jättegod, men helt ärligt vill jag att den ska se helt underbar ut också. Dessutom är jag inget vidare fan av marsipan heller. Oftast är det den jag inte äter upp på tårtan. Så det var inget svårt val. Vi behöver bara komma in längre fram för att bestämma smaken.
 
Det är fortfarande mycket kvar, men det känns som de "viktigaste"  sakerna börjar bockas av nu.
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback