Inbjudan till bröllop - Part 2

 
 
Tillsammans med inbjudningskorten skickade vi med ett annat kort på oss med mer information.
 
Ursprungsidéen fick jag från ett save the date kort som jag hade hittat på nätet. Bilden föreställde ett par tillsammans med deras hund. Direkt då visste jag att vi bara var tvungna att göra ett vi också, med Rufio. Jag ville helt enkelt ha med honom på ett hörn på vår stora dag.
 
 
 
 
 
 
Vi hade sett fram emot en solig och vintrig dag för att fotas. Vi skulle stå på berget nedanför vår lägenhet, med utsikt över Gustafsberg och Uddevallabron. Dessvärre bjöds det inte på många sådana dagar i vintras och när det började närma sig slutdatumet för att skicka ut inbjudningskorten blev det helt enkelt "nu på söndag!!". En mulen och snöig söndag. Man såg knappt ett par meter bakom oss, så utsikten kunde vi glömma, och på grund av snöandet fick vi snabbt fortsätta inomhus.
 
 
 
 
 
 
Just ett kort som vi tog inomhus valde vi att framkalla. På detta angav vi o.s.a. datumet samt våra telefonnummer. Dessutom angavs adressen till hemsidan, där all annan info finns samlad.
 
 
 
 
 
Hemsidan innehåller information om vigseln, bröllopsfesten och kartor för att hitta till Hemsjö kyrka samt Lekhuset på Nääs Slott. Dessutom finns resten av korten vi tog med Rufio publicerade där.
 
Fördelen att göra på detta sätt är att man slipper ta upp en himla massa information på inbjudningskorten. Jag kan oftast tycka att sådant förstör helhetsbilden och gör kortet rörigt. Dessutom slipper man ta upp vägbeskrivningar, både i inbjudningarna samt att förklara för varje individuell gäst var allting kommer hålla hus. Innan ett bröllop har man hur mycket som helst att tänka på, så alla andra stressmoment som kan undvikas är bara positivt.

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback