Våra inbjudningskort

 
 
 
 
 
I början hade jag planer på att göra våra inbjudningskort själv, så jag letade massor på nätet för inspiration, för att sedan ångra mig då jag insåg hur mycket jobb det skulle bli. I samma veva hittade jag en serie inbjudningskort som jag blev helt kär i. Så då kontaktade jag Lina som låg bakom våra och vi började spåna efter färger och typsnitt.
 
 
 
 
 
 
Just då ville jag bara ha färgen vitt på allting. Men då inbjudningskortet gjorde sig bäst i två färger fick jag tänka om. Till slut föll valet på rosa. En väldigt ljus rosa nyans, där det rosa endast skulle skymtas. Det tyckte jag gjorde sig väldigt fint ihop med vitt, och dessutom tog det inte över det vita heller. Dock skulle det visa sig svårt att hitta just den färgen på papper. Så efter att ha brottats med tanken om att bara ha vitt igen så bestämde jag mig till slut att köra med vitt och rosa. Jag tror att det blir bättre så, och man undviker att det blir alltför stelt och sterilt med endast vitt. Den rosa färgen kommer vi sedan att ta upp i blommorna i inredningen på bröllopet.
 
 
 
 
 
 
Lina skapade en stämpel till oss som syns på framsidan. Denna stämpel skickade hon sedan med inbjudningskorten, och vi kommer att använda den på andra detaljer. Texten är embossad (upphöjd) i silver och förmedlar en lite lyxigare känsla. Jag gillar att namnen är i ett rakare typsnitt, medans datumet är snirkligare. På Mycards kan man beställa en egendesignad stämpel. vi valde dock att Lina skulle beställa den åt oss då hon ändå skulle tillverka våra inbjudningskort.
 
 
 
 
 
 
Korten är på två språk, vissa är på svenska och vissa på kroatiska. Texten ville vi hålla så enkelt som möjligt med endast information om när och var bröllopet skulle hållas. All annan info som gästerna behövde valde vi att ha på ett annat kort som skickades med inbjudan. Till höger valde vi att ha dikten "Kärlekens lov" från Första Korinthierbrevet. Har alltid tyckt att denna text är vacker och dessutom läser prästen upp denna på vigseln, så det kändes ännu mer passande.
 
 
 
 
 
 
 
Jag gillar att organzarosetten öppnar upp kortet och jag älskar hur resultatet blev. Rekommenderar verkligen Lina, som förutom inbjudningskort även gör hela bröllopsserier samt kort till andra högtider. Under hela processen höll hon god kontakt och var supertrevlig.
 
 
 
 
 
 
Till sist så älskar jag omtanken, i form av de söta rosetterna som Lina knutit runt de olika paketen.
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback