Grattis!

 
 
...bloggen! Ja, för exakt ett år sedan gjorde jag mitt första inlägg. Då hade jag gått och tänkt länge på att börja blogga, men aldrig riktigt vågat. Kände att jag inte hade så mycket intressant att skriva om förutom någon gång ibland. Men sedan tänkte jag ändå om och insåg hur roligt det vore att kunna gå tillbaka senare i livet och läsa. Speciellt då jag, för ett år sedan, var nyförlovad och på väg att få mitt drömbröllop.
 
Så, det började som en "pre-wedding blogg". Inläggen handlade mest om bröllop och allt vad det innebar. Nu blir det väl mest graviditetssnack framöver och sedan ännu ett nytt kapitel när väl bebisen kommer. Men jag kommer nog inte att vare sig inrikta eller kalla den för en mamma-blogg. Gillar inte riktigt det begreppet. Man har väl fortfarande ett liv vid sidan av föräldraskapet och definierar inte sig själv endast som mamma. Finns säkert sådana som gör det också, men tur är väl att vi alla är olika.
 
På tal om graviditeten så gjorde jag mitt andra besök hos barnmorskan imorse. Sist jag var där, för två veckor sedan, skrev vi in alla mina uppgifter och gick igenom massa information. Jag fick en bok, som är väldigt bra, som handlar om just graviditeten och även den första tiden efter förlossningen. Minns att jag hade med mig Ruffe då, han fick stanna kvar i bilen och snällt vänta på matte, innan det var dags att åka till jobbet igen.
Idag tog vi blodprov (fick reda på att mitt blodvärde var jättebra), urinprov och så fick jag väga mig. Vi fick även numret för att boka ultraljud om ca fyra veckor och sedan ses vi inte igen förrän jag är i vecka 24. Spännande som tusan med ultraljud. Snacka om fyra långa veckor framöver. Men vi har i alla fall tid på att snacka ihop oss om vi ska ta reda på kön eller inte. Spelar absolut ingen roll för oss, det enda är att barnet ska vara friskt. För mig lutar det ändå lite åt att ta reda på det. Jag är ju planeringsmänniska ut i fingerspetsarna. Så vi får se...
 
Indira kom förbi jobbet förut och vi tjötade på. Hade inte så jättemycket tid så jag hoppas verkligen att vi träffas snart. Annars är det skönt med fredag. Längtar tills jag kommer hem så att vi kan börja grejja.
 
 
 
 
 

Ha nu en underbar helg!

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback