Tillbaka till verkligheten...

 
 
... och äntligen ett blogginlägg efter en alldeles underbar semester. Åh, vad bra vi har haft det. Solat och badat varenda dag, ätit en massa god mat, strosat runt på mysiga antika kullerstensgator och myst i mängder. Precis som en semester skall tillbringas, enligt oss.
Hvar var fantastiskt. Så fantastiskt att alla bör besöka denna underbara och livliga ö. Vi har till och med bestämt att det blir en tur ut dit även nästa sommar. Jättefin jetset ö med vackra omgivningar, lyxiga yachter och kristallklart hav. På kvällarna blir det desto livligare, men då var jag och D alltid på väg hem när alla andra var på väg ut haha. Så tyvärr har vi inte så mycket att komma med. Dock är det inte Alanya-stuk på utgångarna vad jag förstått, utan allt är lite lyxigare.
Hvar är även lite dyrare än andra ställen vi varit på, men helt klart värt ett besök. Blir ett redigt "sommar 2013-inlägg" så fort jag för över bilderna på datorn.
 
Att komma hem på en söndag och börja jobba på måndag morgon var lite tufft. Men å andra sidan satt man inte och deppade för att man var hemma igen. Annars brukar jag alltid tycka det är lite smådeppigt när man kommer hem efter 4 veckor i Kroatien.
Hur som helst drog vi vidare till mammas och pappas hus och bodde där hela första veckan tills dem var tillbaka från Kroatien. Vi satt nämligen både katt- och hundvakt. Ruffe var på sitt busiga humör. Första dagen lyckades han rymma från hundgården, men när vi var hemma efter jobbet låg han i trädgården. På tisdagen var det dags igen och denna gången var han på löpet på Facebook. Ana ringde mig hysteriskt på jobbet och sa att han var på "Missing Dog" på Facebook. Denna gången hade han rymt lite längre och befann sig på Stenrösets Camping. Så resten av veckan fick han hänga med matte på kontoret. Tur att man har typ världens bästa jobb, annars hade han blivit inlåst i huset.
 
Har vart himla mycket på jobbet efter semestern. Det fick bli snabba ryck med lönerna innan det var dags att börja med bokslutet. Nu har i alla fall revisorn varit här och bokslutet är färdigt. Jag fick en hel del beröm. Revisorn tyckte i alla fall att jag borde satsa på att själv bli revisor och att när jag väl beslutade för att göra något annat i framtiden absolut skulle ange henne som referens. Min chef fick till och med höra att hon kanske skulle sno med mig till hennes företag. Han var inte så road ha ha. Känns i alla fall jätteroligt att bli uppskattad för det man gör.
 
Nu till helgen väntar en massa spännande projekt. Vi beställde ju en ny soffa strax innan semestern begav sig. Leveransen som från början skulle ta fyra veckor ökade till åtta veckor pga att det var en specialbeställning. Så den skulle ha anlänt om ca två veckor. Igår ringer dem från Chilli och meddelar att soffan finns att hämta. Vi, som planerat att hinna göra oss av med våra gamla soffor och dessutom tapetsera en vägg i vardagsrummet, får lite smått panik. Som tur är håller Chilli kvar soffan tills på söndag.
Idag fick vi även köpt en ny TV; en snygg vit Samsung. Jag insisterade på den vita, medan D insisterade på att det skulle vara en 3D- och en Smart TV. Båda fick som dem ville, så vi är ett bra team! I och med att soffan är så jäkla stor måste vi byta vägg där TV hänger jämfört med idag. Därav tapetseringen och inköpet av en ny TV. 
 
Annars, är ni redo för hösten?
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback