Babybump vecka 28

 
 
Cravings var det ja. Alltså, jag har nog inte haft någon riktig craving . . . ännu. En sån där ni vet då man tvingar ut sin andra hälft sent en kväll för att inhandla det man är sååå sugen på. Jag har dock vart sugen på diverse, och kanske hade jag vart sugen på detta även om jag inte varit gravid. Hur som helst så har jag ätit mer (än vanligt) utav just dessa saker nedan. Allt började i alla fall med filmjölk i somras då vi var på semester. Müsli och yoghurt är det jag alltid äter till frukost, men D råkade köpa just filmjölk en morgon. Jag blev helt tokig i det och åt det både till frukost och lunch ha ha. Största överraskningen är nog Coca Cola, då jag ogillar det annars. Det är fullt med socker och sliskigt, så jag har faktiskt kört lightalternativen. Men ändå, första gången jag köpte med mig det hem slukade jag två fulla glas. Tonvikten har dock legat på sura frukter (satsumas, apelsiner, äpplen). Sägs ju att man äter mera surt då man väntar pojkar, och tja . . . i mitt fall stämmer det till punkt och pricka.
 
 
 
 
 
 
Hur långt gången: 28 veckor (27+6).
Kön: Pojke.
Viktuppgång: 8,3 kg.
Kläder: Det bästa är när jag kommer hem och tar på mig mina sköna mammamysbyxor. Slår alla jeans, men inget jag någonsin hade valt att ha på mig på jobbet.
Bristningar: Smörjer och smörjer, så nej. Men magen kliar en del.
Naveln putar utåt eller inåt: Fortfarande inåt (men det är inte långt ifrån nu).
Sömn: Vaknar väldigt lätt nuförtiden. Varje gång jag ska vända på mig eller om bebisen sparkar. Tack och lov får jag tillräckligt med sömn så jag är pigg som vanligt. Sover nu endast på sidan dock, då jag hittade en artikel som skrev att det inte var så bra att sova på rygg vare sig för mamman eller barnet. Så den lille kan ju sparka bäst han vill.
Bäst denna veckan: Att vi köpt ny bil och all julpynt som nu är uppe. 
Saknar: Att sova på mage och ta ett glas vin.
Cravings: Allt surt typ.
Bebisens rörelser: Ja, han är aktiv där inne. 
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? På.
Glad eller retlig: Glad!!
Ser fram emot: Juuuul och att hämta hem den nya bilen.
 
Andra symptom: Bebisen ser ungefär ut som den kommer att göra vid födseln (dock smalare och mindre). Såå spännande ju och får oss att längta ännu mer.
Att raka sig börjar nu bli en kamp, i alla fall i vår lilla dusch. Går inte att böja sig så mycket längre, så jag får börja stå framför en spegel.
Magen börjar nu kännas tung när man sitter still länge. Någon sa att man vänjer sig efter ett tag, så det hoppas jag verkligen. Just på jobbet är det värst, eftersom jag sitter ner hela dagen. Men jag har märkt att det är skönt och underlättar att sträcka på sig eller bara gå ett varv.
Vi pratar även mer och mer om hur det ska bli om ett par månader när han kommer ut. Så himla mysigt ju. Har jag sagt hur mycket vi längtar?! ha ha
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback