Babybump vecka 30

 
 
Merry X-mas everyone ♥
 
 
 
 
 
 
Hur långt gången: 30 veckor (29+6).
Kön: Pojke 
Viktuppgång: 9,4 kg (endast 300 g sedan förra veckan, phuuu ha ha).
Kläder: Fortfarande detsamma, alltså mammajeans nedtill och mina kläder upptill. Dock har jag fått två fina mammatröjor från min mamma som jag använt. Sitter riktigt skönt på,
Bristningar: Nej.
Naveln putar utåt eller inåt: Inåt fortfarande (jag har tur, gillar ju inte alls sådana som putar utåt på gravida)!!
Sömn: Inga drömmar denna vecka (thank God) så bra sömn.
Bäst denna veckan: Julbord med jobbet och att gå på julledighet.
Saknar: Vitt vin!
Cravings: Ärligt talat, ingenting alls.
Bebisens rörelser: Jaa, massor. Ibland ser det ut som han vill ut.
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? På.
Glad eller retlig: Glad och lycklig.
Ser fram emot: All julmat och framförallt julskinkan (min favvo på bordet). Sedan måste jag väl säga mammas alla julkakor/bakelser också.
 
Andra symptom: Nu ökar man fortfare i vikt från vecka till vecka eftersom bebisen växer mycket och det märks kan jag säga. Får nästan en chock när jag ställer mig på vågen ha ha. 
I och med att en del barn redan nu börjar lägga sig med huvudet i bäckeningången kan man känna att barnets huvud pressar på mot bäckenbotten. Vet inte riktigt hur detta ska kännas (har inte orkat googla), men jag tror att jag känner av det. Känns nästan som det strålar till ibland i den arean.
Att huden kliar (typ överallt) har jag också upplevt. Förutom foglossningen så har jag inga andra symptom. Ingen halsbränna, svullna kroppsdelar, synliga blodkärl, hemorrojder eller något sådant. Antar att det är en bra graviditet än så länge, Tio veckor kvar, så det kan ju förändras, men jag tror att jag kommer ha det så här bra till slutet.
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Din mammas julkakor/bakelsen ser även jag fram emot ;-)
Och som vanligt är du sååååååååååå fiiiiiiiiin ♥

2013-12-25 // 00:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback