Babybump vecka 31

 
 
Gott Nytt År!
 
 
 
 
 
 
Hur långt gången: 31 veckor (30+6).
Kön: Pojke 
Viktuppgång: 10 kg, nu är det alltså tvåsiffrigt.
Kläder: Nu när jag är ledig över jul så lever jag i mina mamma-mysbyxor. Känns nästan som man inte har på sig något alls och det är såå skönt.
Bristningar: Nej, dock har jag slarvat med att smörja in mig denna vecka, så skärpning!
Naveln putar utåt eller inåt: Inåt.
Sömn: Ok, först nu kan jag börja klaga på sömnen. Vaknar stup i kvarten känns det som. Varje gång jag ska vända på mig så vaknar jag. Sedan vaknar jag även när bebisen rör sig. Lägg dessutom till när man vaknar för att gå på toaletten. Trots att jag lyckas somna om relativt fort börjar det sätta sina spår.
Bäst denna veckan: JULEN (need I say more)!!
Saknar: Öl, och då dricker jag det sällan i vanliga fall haha.
Cravings: Öl (tjatar på D att han ska öppna en flaska så jag kan ta några klunkar haha) och Coca Cola.
Bebisens rörelser: Det är ju en vilde som bosatt sig i min kropp. Men nu är det inte så mycket sparkar längre, utan nu är det party där inne. Hela magen rör på sig. D sa igår att det börjar bli lite läskigt haha.
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? På, men det har faktiskt blivit lite svårare att ta av dem.
Glad eller retlig: Glad och lycklig!
Ser fram emot: Att glittra i denna nyårsblåsa på självaste nyårsafton.
 
Andra symptom: Inte mer än att jag nu sover sämre och att det känns i ryggen. D brukar massera mig varje kväll, så det underlättar något. Att man känner sig klumpig överlag är ju givet, nu när magen är så pass stor. 
Bebisen behöver nu i princip endast gå upp i vikt, då alla organ nästan är färdigutvecklade. Den är dessutom väldigt medveten om sin omgivning. Detta märks verkligen av. Så fort man lägger handen (lite tyngre) på magen så rör den sig. Eller när det låter högt. Bebisens ögon är öppna när den är vaken och aktiv och när den sover så blundar den. Hur gulligt är inte det?
En annan rolig grejj är att man nu kan känna när bebisen har hicka. Har hittills känt skrutten hicka två gånger ♥
 
 

Kommentarer från er söta läsare.
» Ana!

Ååå vad det glittrar om dig! :-)
Väldigt kul att läsa om bebisen i magen, vad den gör osv. Supergulligt!
Kan inte tiden gå snabbareeeeee!

2013-12-29 // 20:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback