En fullspäckad helg & ett roligt köp!

 
 
Visst är det mysigt nu när det äntligen blivit första advent? Julbelysning och julpynt överallt. Love it! Själv ligger vi efter. Vi hade en fullspäckad helg så vi har inte fått upp något alls. Katastrof! D skulle ta upp "jullådan" från källaren igår, men glömde av det. Så idag när jag kommer hem hoppas jag att den är uppburen och redo, så att det kan bli  desto mysigare och juligare hemma. Granen väntar vi lite med. Vet inte om jag kommer kunna hålla mig till dagen innan jul (då är det nämligen tradition i vår familj att klä granen), kliar ju redan i pyntarfingrarna om man säger så.
 
Dopet i lördags var fint och Julia skötte sig jättebra ...ända tills prästen hällde dopvatten över henne. Då började hon gråta. Kunde inte låta bli att längta tills vår lilla plutt ska döpas, men det är ju ett tag kvar.
Sedan var vi bjudna på fest. Jätteroligt att träffa alla Ds släktingar igen. Bjöds på massa god mat och bandet, dem hade som spelade, var riktigt bra.
I söndags blev det mera firande, då var det ju min lillebrors tur. Så helgen har gått i ett.
 
Den absolut roligaste nyheten är att vi är bilägare igen. I lördags kom Ds bror och hämtade oss tidigt och så hann vi besöka ett ställe innan vi i princip hade bestämt oss. Det blir en sprillans ny Audi, så vi får vänta ett tag tills vi får den. Fram tills dess är Ds mamma så snäll så att hon lånar ut sin bil till oss. Annars hade det blivit lite jobbigt. Det jobbigaste var att bestämma sig för färgen. Det stod mellan en vit och en svart bil. Ända sedan vi köpte Hondan tycker jag vita bilar är så jäkla snygga, och det är ju rätt trendigt dessutom. Men å andra sidan är det ju roligt med en förändring också. Så i valet och kvalet blev det till slut en svart Audi.
 
Vad hade ni för er i helgen?
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback