God fortsättning

 
 
Ja, man kan ju nästan tro att denna blogg också gått på julledighet. Har haft en hel del att stå i så jag har helt ekelt inte hunnit blogga. Sedan när jag väl inte haft något att göra så har jag bara slappat. All ledig tid tillbringar D och jag i soffan. Vi har blivit helt beroende av Netflix. Vet att jag skrev att vi inte gillade det så mycket i början och inte skulle fortsätta efter provmånaden (eftersom det i princip inte existerar några nya filmer), men vi ser en hel del gamla filmer, tv-serier, ståuppkomik, dokumentärer, ja you name it!
 
Sista dagen på jobbet blev stressig, men vi jobbade på fram tills lunch och sedan blev det julbord på Alberts. Klart bästa julbordet jag varit på. My gosh, vad mycket det fanns att välja mellan. Tror inte ens att jag tänkte på vad en gravid får och inte får äta haha. Vi var inte så många ASP:are (närmare bestämt endast fem), men det var desto trevligare.
 
Sedan följde ett par dagar av julklappsletande, julpyntande, bakande och förberedande inför jul. På julafton inleddes det första firandet hemma hos Ds mamma. På juldagen var vi hemma hos mina föräldrar. Ana och Patrick fick vi också äntligen träffa. Dem är precis hemkomna efter en semester i Mexiko och så jäkla solbrända (btw. jag vill också vara brun ju! Trivs inte alls med att vara en blekfis. Alla ser faktiskt snyggare ut när dem är solbrända. Alla. Punkt slut. Den som säger något annat ljuger). Vi fick höra om massa roligt dem varit med om på resan. I slutet på kvällen anlände även min faster med familj, så det var fullt hus.
 
Åh, vad jag älskar julen. Ingen annan högtid kan mäta sig med den. Redan nu längtar vi till nästa jul, den kommer ju bli såå mycket mysigare med en liten.
 
Hittade även en så himla fin julklänning som jag firade både julafton och juldagen i. I ♥ it! Klämde in mig i en strl M och den satt som en smäck. Det tighta fodralet hindrade mig dock inte från att äta en massa julmat. Dessutom har vi levt på julrester ända fram tills idag. Första dagen vi (läs D) lagar något annat. Men det är ju så det ska vara, man ska vara så trött på julmat att man spyr. Julgodis har vi en himla massa kvar av fortfarande. Helt ärligt vågar jag inte ens ställa mig på vågen. Efter nyår ska jag bara leva på sallad typ. Bebisen klarar sig säkert på mammas lagrade fett ända fram tills födseln höhö.
 
 
 
 
 
 
Har ni fått en massa julklappar då? Jag är jättenöjd med allt fint jag fått. Jag och D köpte ingenting till varandra utan köpte en gemensam julklapp. Det blev en surfplatta från Samsung (vi är ju helt Samsungfrälsta i denna lilla familj). Den ska fyllas på med både tv-serier och ljudböcker innan det blir dags att åka in till BB. Annars vet jag inte hur man klarar av ett 3-4 dagars besök där utan att bli dödsrastlös.
 
Kollat runt en hel del på mellandagsrean, men som vanligt hittar jag ingenting. Inte ens till bebis förutom en liten tröja. Jag köper nästan aldrig något på rean, för oftast är man så jäkla trött på sådana kläder som reas ut. Dock hoppades jag köpa en massa till skrutten (sådant den växer ut på, på ett par veckor), men allt jag tycker är fint är inte nedsatt. Hur som helst har jag nu en lista på allt som måste inhandlas innan dagen D och nu är det verkligen inte långt kvar. 
 
God fortsättning alla ni fina!
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback