Rustikt julpyssel

 
 
Snart går jag på julledighet. Måste säga att det ska bli otroligt skönt. Just denna vecka har jag varit så himla morgontrött. Det är säkert för att man vet om att man snart kommer ha sovmorgon i två veckor. Sedan har det varit jobbigt att sitta ned om dagarna på senaste tiden. När bebisen har rört sig, har det varit rätt obekvämt. Den har nog verkligen växt till sig på sista tiden. Nu ser man jättetydligt hur något putar utåt så fort den rör på sig eller sparkar. Idag på jobbet till exempel så sträckte den på sig (antar jag) och det kändes nästan som huden skulle spricka och en liten fot skulle titta ut. Obehagligt, men samtidigt lite roligt.
 
Hoppas ni haft en mysig helg. Jag har vart ute och ätit med en arbetskollega, provkört vår nya bil (LOVE IT), julpysslat och myst i massor.
 
 
 
 
 
 

Om ni minns så skrev jag ett inlägg (se HÄR) för ett tag sedan om Tine Ks julpynt man kunde köpa lite varstans. Gillar kombinationen av trä mot vitt, vilket nästan alla bilder på hennes julpynt var, så jag blev supersugen på att pyssla ihop något liknande själv. Så i söndags när jag var hos mamma och pappa skapade vi dessa. Nu står dem lutade mot väggen hemma på ett skåp, tills jag bestämmer var jag ska ha dem.
 
Stjärnan går väldigt fort att göra och vi använde ståltråd till att fästa ihop dem olika grenarna. Julgranen började vi med att borra ett hål igenom mitten på varje bit. Därefter trär man bara på alla bitar på exempelvis en bit ståltråd. Då kan man bestämma utseende på granen; lite slarvigare som på bild nr 1 eller rakare som på bild nr 2.
 
Kommer bättre bilder då jag placerat ut mina "konstverk".
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback