Thoughts...

 
 
De senaste dagarna har vi hunnit att pynta en del där hemma, fira det nya bilköpet (nu väntar vi bara på att få ett leveransdatum) och börja planera vad vi ska hitta på under julledigheten. Tänk att man kommer vara ledig i två veckor, känns galet länge ju!
 
Idag är det torsdagsfika som vanligt med tjejerna. Skulle egentligen ha träffat min fina vän Jessica, men vi får boka om vår date. Har lite svårt att hinna ta mig till Stenungsund. Sist vi träffades var förra jul och det har hänt en hel del sen dess för oss båda, så vi har verkligen massor att ta igen.
 
Värsta stormen där ute idag och det sägs att det ska komma snö. Hoppas på att den kommer, i alla fall till jul. En grå och regnig jul vill väl ingen ha?
 
Dagens irritation (som jag dock förundrats över länge): Folk som lägger upp hundratals bilder på sina ungar på Instagram vareviga dag! Alltså, varje dag hundra bilder. Det jag mest förundras över är att det inte är något särskilt med bilderna, utan mera "X sover", "X sitter i soffan", "X står i hallen" och så vidare VARJE DAG. Är det inte bättre att lägga upp ett fåtal fina bilder istället? Blir jag sådan här själv om ca tre månader så SÄG TILL MIG ATT JAG SKA SLUTA ha ha! Fast det tror jag inte, not how I roll at all!
 
K Ä R L E K ♥
 
 

Kommentarer från er söta läsare.
» Bella

Man lägger upp det man vill på sin egna instagram! ;) det finns en knapp som kallas unfollow ;)
Inget att vara bitter över! :P

Svar: Inte bitter (btw hur kul är det att gå runt och vara bitter när livet är så härligt?), men gött irriterande. Åter igen I DON'T FUCKING GET IT! Kul när småbarnsföräldrar går igång hahaha
Loveliest things

2013-12-06 // 10:48:43
» Bella

Ok kändes lite halv bittert bara! Vad menar du med gå igång? Jag menade bara att man kan ju alltid sluta följa om man stör sig på något?
Nu är det ingen på min insta som slänger upp hundratals bilder på sina barn så har kanske lite svårt att förstå din frustration. ;)
men de jag följer har jag förståelse för, allt ens barn gör är sött och beundransvärt och det förstår inte folk som inte har barn riktigt.

Svar: Njaaa, till skillnad från en del andra brukar jag vilja hålla mina inlägg bitterfria (inte medvetet utan jag är väl bara mera positiv). Men att ta upp sådant man irriterar sig på är ju kul!!! :-D Gå igång = just att man tar åt sig som fan. Alltid lika roligt dock att framkalla en sådan reaktion. Alltså jag har inget emot folk som lägger upp fina bilder, kommer ju vara en utav dem som gör det snart. Men att någon kan lägga upp massor av SAMMA bilder dag ut och dag in är fan beundransvärt! haha Även sedan då jag får barn själv kommer jag inte att fatta detta!
Annars gäller ju samma regler med bloggar, man behöver inte läsa.
Loveliest things

2013-12-06 // 11:52:43
» Bella

Asså, jag förstår inte din attityd just nu över huvudtaget. Jag tog inte åt mig. Jag var ju den enda som kommenterade detta så du måste ju men mig. På min insta är det ju mest bilder på mig själv typ så varför skulle jag ta åt mig?
Jag skrev min kommentar med glimten i ögat bara för att du just valde att framhäva ett irritationsmoment. Istället för att störa sig kan man eliminera dom. Om man kan, man kommer ju inte undan allt
Men detta e ju ganska enkelt att åtgärda.
Jag ville inte syrra någon omogen diskussion. Känns som detta är påväg åt det hållet.

Svar: När jag skrev inlägget menade jag faktiskt inte dig, så du måste ju förstå att jag tyckte det var roligt att du svarade på ett sådant sätt som jag uppfattar som någon som tar åt sig. Mitt inlägg handlade inte om att unfollowa någon (självklart fattar jag att det är ett klick bort och tar sådana beslut själv) utan bara att jag tycker det är irriterande och förundras över dessa människor. Förstår inte riktigt vad det är som ska diskuteras. Så här tycker ju jag och skriver om det i min blogg.
Loveliest things

2013-12-06 // 14:35:04
» Bella

Jag har inte klagat över vad du skriver om i din blogg. Jag skrev en liten kommentar om att det bara var att ta bort de som stör dig och det var ju inte för att jag tog åt mig? Men då vet jag. Ska inte kommentera något inlägg om det inte är riktat emot mig.
Och jag tycker inte heller att det fnös något att diskutera men när du kommenterar tillbaka på ett sådant sätt med den attityden blir det automatiskt en diskussion.

2013-12-06 // 15:21:23
» Bella

Och när jag skriver att du måste mena mig så menade jag ju såklart inte i själva inlägget, utan i din kommentar!

Svar: I kommentaren menade jag dig i och med att det var dig jag svarade. Jag skriver knappast att du ska hoppa av din utbildning, då jag läser dina inlägg om hur jobbigt det är att plugga, ta sig till skolan, stressa osv osv. Du är smart nog att veta vad som är bra för dig. Det var det jag menade med kommentaren om att unfollowa :-) Men det är tur att vi i alla fall kan komma till samma slutsats, att det inte finns något att diskutera.
Loveliest things

2013-12-06 // 15:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback