26e februari 2013

 
 
Hej goingar!
 
Fasiken, hinner inte med mycket nu. So much to do innan vi åker iväg. Börjar bli gött stressad. Vet ni, jag har inte ens börjat packa. Katastrof. Skulle göra det igår, men var alldeles för lat för det. Tur vi betalade räkningarna och beställde goddies i Airshoppen i alla fall, så slipper man tänka på det.
 
Idag kommer mina föräldrar över på middag. Vi ska fira en väldigt speciell person, nämligen ...MIG. Visserligen fyller jag inte år förräns imorgon, men imorgon springer väl både jag och D runt i lägenheten som galningar och packar. Så idag kändes lite säkrare. Jag hoppas mammsen har med sig tårta (Mamma: har du inte redan bakat så kommer här en påminnelse haha).
 
Hur har då vår helg sett ut? I fredags hade vi myskväll och filmkväll. Efter ca en halvtimme in i filmen låg jag och snarkade. Så jag fick se om filmen på lördag morgon istället. Vi såg i alla fall Skyfall och den var skitbra! Daniel Craig är ju verkligen bäst i rollen som Mr Bond och snyggast.
 
Senare, på lördag kväll, var det dags för utgång med min fina arbetskollega, Susanne. Vi hamnade på Butlers först och käkade gott, därefter drog vi vidare till Pitchers för fler drinkar. Jättetrevlig kväll, så detta måste vi göra om snart.
 
I söndags sprang vi runt på Överby och kollade vigselringar. D hittade sin och jag står och väljer mellan två stycken. Dem ser i princip samma ut, bara att den ena är lite bredare. Guldfynd har ju ett erbjudande fram tills idag, men jag hinner inte riktigt koncentrera mig nu känner jag. Lite rädd att jag bara väljer en ring på grund av tidsbristen. Så vi får vänta tills påsk istället. Då kör dem eventuellt samma erbjudande som nu. Så hinner man liksom välja ut i lugn och ro.
Efter Överby blev det en sväng förbi mamma och pappa. Dem hade gjort en suuuupergod pizza. Hann även färga håret, så jag var nöjd.
 
Annars så är alla inbjudningskorten utskickade/utdelade nu. De flesta får dem nog idag, så jag kan äntligen visa dem här i bloggen (när jag hinner slänga in ett inlägg). Martina och Alex väntar fortfarande på sina dock, trots att jag skickade dem förra söndagen. Blir helt tokig på Norges postservice. Verkar mer som Norge ligger på andra sidan jordklotet. Får kolla imorgon igen, har det inte kommit fram får jag väl skicka ut på nytt.
 
Hepp, nu måste jag grejja med annat. Puss ♥
 
 
 
Den till vänster ska självklart vara i vitt guld, men dem hade inga sådana provringar. Båda ringarna var ganska så mycket för stora för mig, så bry er inte om passformen (samt mina vintertorra händer haha). Dem kommer inte sticka ut så mycket som dem gör på bilderna då dem är i rätt storlek. Dessutom kommer min förlovningsring poleras (eller vad man säger), så att dem är lika glansiga. Först var jag inställd på den smalare (vänster), men sen tyckte mamma det var finare med större (höger), så nu kan jag inte bestämma mig! Åhh..
Dem gör sig inte riktigt på bild. Mycket mer "sparkle sparkle" i verkligheten, märks det att jag gillar diamanter eller vad?
 
 
 
När D bestämmer frukost blir det kaffe och semla. Nyttigt?!
 
 
 
Godaste pizzan på lääänge; pizzasalami, bacon, soltorkade tomater, mozzarella, oliver, italiensk tomatsås m.m. säger väl allt!

Kommentarer från er söta läsare.
» Ana

Vilka fina ringar!!!!! :-) Du kan ju omöjligt välja fel, de är så vackra båda två!
Stressa inte ihjäl dig nu inför resan... och skulle du ändå göra det så vet du att det väntar TVÅ VECKORS ASSKÖN SEMESTER PÅ EN VIT SANDSTRAND! Damn you! Pussssss på dig!

2013-02-26 // 15:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback