Midsommarafton

 
 
Midsommar firades i underbara vänners lag och det var helt fantastiskt. 
 
Min morgon började dock tidigt. Jag och D hade bland annat fått i uppgift att ta med 1 kg hemlagade köttbullar. Jag tyckte det lät lite så jag dubblade satsen. Jäklar vad mycket rullande det blev. Nästan så jag slängde in handduken. Men fy skam den som ger sig. Ett par timmar senare stod allt färdigt och det blev desto stressigare att packa och göra i ordning sig.
 
Vi skulle göra ett snabbt stopp i Trollhättan och hämta upp all dricka vi skulle ha med oss (då allt som blev kvar efter bröllopet står hemma hos mina föräldrar). Jag var alldeles för sen med att beställa en midsommarkrans så då kom jag på den briljanta idén och ringde pappa.♥ Och vilken underbar krans jag fick. Nästa år blir det helt klart en egen igen.
 
 
 
 
Väl framme på Lilla Askerön var det full fart på att ställa i ordning majstången och värma all mat. Sedan drog festen igång med god mat, snapsvisor och nubbe. Vi var 13 pers och stämningen var på topp från start.
 
 
 
 
Vad vore midsommar utan lite regn. Som tur var så var vi skyddade under partytälten. Så fort det blev uppehåll och solsken blev det dans runt stången och senare på kvällen ledde detta till både kroatisk och grekisk ringdans. Vi sa att vi borde utöka detta nästa år med en ny ringdans, när vi ändå är så kulturella ha ha.
 
Vi körde även tävlingar under kvällen med Emanuel som lekledare. Mitt lag förlorade stort. Sista och avgörande tävlingen var att gå skidor och det tog oss strax under 10 minuter att gå banan. Tror dem andra grejjade den på 4 min. Ha ha det säger nog allt.
 
 
 
 
På vårt bröllop hade mina tärnor förberett 3 uppdrag/lekar vi skulle göra under kvällen. Men då kroatbröllop kör igång med partyt så jäkla fort (enligt Martina) så hanns det bara med en utav dem. Så vi körde klädnypan denna kvällen istället, därav att det står Jelena ♥ Davor på den. Så jäkla roligt alltså, att jag och Helena vid ett tillfälle gömde undan den i buskarna. Blev för mycket shottar helt enkelt.
 
 
 
 
Vi hade med oss Håkan och det är vad flaskan med Sljivovica (som Martina håller om nedan) kallades hela kvällen. D hade sagt på bröllopet att han skulle ha med en flaska på midsommar. Så dagarna innan när jag pratade med Helena sa hon att vi inte skull glömma och ta med Slobodan ha ha. Jag sa att det var precis som att säga att vi inte fick glömma att ta med Håkan, så Håkan blev det resten av kvällen.
 
 
 
 
D var på topp från start. Han råkade ut för klädnypan oftare än någon annan så han körde varannan vatten ett tag ha ha.
 
 
 
 
Strax innan midnatt var det dags för grill och därefter bad i tunnan. Alla 13 fick vi plats och där satt vi resten av kvällen. Hur gott som helst. Helena imponerade med sina dykkunskaper och det blir spännande att se alla fulkort hon tog.
 
 
 
 
Dagen efter hjälptes alla till att röja undan och därefter blev det mysfrukost ute på altanen. Sedan kollade vi på film innan vi begav oss hemåt.
 
Tack för ett fantastiskt midsommarfirande underbara vänner.♥ Ska bli roligt att se om vi kan toppa detta nästa år.

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback