Möhippa del 1

 
 
 
 
Nu äntligen blir det ett inlägg om möhippan. Så jäkla roligt och lyckat med dem finaste tjejerna i världen.
 
Jag och Jasmina hade kommit överens om att sticka ut på en PW runt halv tio. Runt 9 får jag ett sms om att hon är på väg (från Trollhättan). Strax därefter ringer det på dörren och så står hon där. Jag utbrister "Vad fan gör du här så tidigt" och hon är helt tyst och sneglar hela tiden åt sidan nerför trappan. Jag tittar ut och där står tjejerna uppradade. Blev så jäkla överraskad att jag nästan stod och skakade. Dem flyger i alla fall in i lägenheten, det är konfetti överallt och jag står där med kaffe i handen och vet typ inte vart jag ska ta vägen.
 
 
 
 
Efter att ha blivit serverade vin var det äntligen dags för mig att få veta vad jag skulle ha på mig. Detta var jag väldigt nervös över kan jag säga. När Martina är en av brudtärnorna vet man aldrig hur det kan gå. Sant som det var sagt hade hon en helgalen outfit planerad, men Ana och Helena lyckades få igenom något annat. Så jag blev en Disco Queen istället. Loved it!
 
 
 
 
Ananasen skulle jag gå och hålla i och ta hand om hela dagen. Fick inte veta varför och så här i efterhand har Martina berättat att det inte fanns någon uppgift med den överhuvudtaget, utan att det var det som var det roliga. Eftersom jag hade svårt att hålla reda på ananasen i början fick den snabbt namnet Krille. Krille fick ett roligt avsked, men mer om det senare.
 
Vi lämnar lägenheten och utanför står Kim (Helenas sambo) och väntar i bilen. Han spelar bröllopsmarschlåten på högsta volym och nu är jag väldigt nyfiken på vart vi ska. Får på mig den snygga ögonbindeln och så är vi på väg. När vi kommer fram hör jag bara en massa vatten och sedan visar det sig att vi står utanför Villa Lindesnäs för champagnefrukost. Bådar gott detta!
 
 
 
 
Väl inne bjöds vi på champagne, jordgubbar och snittar. En riktig mysfrukost med andra ord. Det blev även dags för dagens första uppdrag. Ana, Helena och Martina hade ställt en massa frågor till Davor och sedan skulle jag svara det jag trodde han hade svarat. Det gick nästan för bra, high five för den! Roligast var det när dem läste upp Davors hälsning och han avslutar med "Ställ inte upp på allt Martina ber dig om" ha ha.
 
 
 
Eftersom Indira råkade försäga sig under champagnefrukosten om att vi skulle till Göteborg härnäst slapp jag ha på mig ögonbindeln. Då vi kom fram till bilarna stod även mamma och pappa där och agerade chaufförer, då det krävdes 3 bilar för att alla skulle få plats. Man kan alltid räkna med mamma och pappa Klindic.
 
Helena korkar upp champagnen genom takrutan i bilen och vi är på väg.
 
 
 
 
Fortsättning följer . . .

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback