Babybump vecka 23

 
 
Happy Halloween! Klart man ska festa till det lite denna veckan. D tyckte jag var sååå fin, så jag antar att hela poängen med att vara utklädd till en häxa går förlorat, men what the heck. En sötare variant av häxa får ni i alla fall.
 
 
 
 
 
 
Hur långt gången: 23 veckor (22+6).
Kön: Pojke :-)
Viktuppgång: 5,5 kg.
Kläder: Fortfarande endast mammaplagg nertill. Annars bär jag mina toppar och linnen samt klänningar precis som vanligt.
Bristningar: Nej, smörjer ju in mig hela tiden.
Naveln putar utåt eller inåt: Inåt (thank God).
Sömn: Inget mer sovande på magen. Känns obehagligt, och varje gång jag hamnar på magen sparkar den lille i protest. Trots detta är sömnen förvånansvärt bra, även då jag ligger på rygg. Vem hade trott det!
Bäst denna veckan: Då jag kände en ny typ av rörelser, antar att mini vände och vred på sig. Kändes från ena sidan av magen vidare till nästa och så tillbaka igen. OCH så självklart Halloween. Tänk vad kul att göra i ordning vår skrutt nästa år.
Saknar: En för-förfest då man sminkar och gör sig i ordning smuttandes på vin!! 
Cravings: Satsumas och kiwi.
Bebisens rörelser: Yep, här sparkar vi och vänder på oss hela tiden!
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? På.
Glad eller retlig: Glaaaaaad jämt!
Ser fram emot: Mitt besök hos barnmorskan den 12:e. Kul med ett riktigt besök (tror hon mäter magen för första gången nu) liksom.
 
Andra symptom: Barnet kan nu urskilja olika ljud både inifrån och utifrån mammans kropp. Man kan stimulera barnets utveckling av nervsystemet genom att prata med och sjunga för det redan nu. Så vi brukar "prata" med mini. Ibland har jag märkt att han sparkar till när man säger något, efter att ha varit tyst ett tag. Precis som om han verkligen reagerar på ljudet. Kan ju vara ett sammanträffande, men lite roligt är det i alla fall.
 
Ibland kan det kännas obehagligt, beroende på hur den ligger, men som tur är har detta gått över fort. Just när den vänder sig var riktigt obehagligt häromdan. för att det kändes så extremt mycket. Blev nästan lite orolig för hur det kommer bli om 10 veckor, när den är starkare. Men som en kompis sa, då är det också trängre, så det kanske inte är lika lätt att kick mom's ass.
 
Det är roligt att vara gravid!
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Mysigt när man känner bebis :)
Väntar också en pojk och är nu i vecka 25, går över till vecka 26 på torsdag och ska lyssna på hjärtljud imorgon.
Ska bli helt underbart :)

(Jobbar förövrigt med Davor och tycker din blogg är helmysig)

Svar: Ja, det är då det börjar kännas mer verkligt, när man känner dem sparka runt.Vad roligt!! Grattis till er! Hoppas allt gick bra.

Taack, vad snäll du är! :-)
Loveliest things

2013-11-05 // 13:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback