Babybump vecka 25

 
 
Denna vecka får lillens favoritaktiviteter pryda canvastavlan.
 
 
 
 
 
 
Hur långt gången: 25 veckor (24+6).
Kön: Pojke.
Viktuppgång: 6,1 kg.
Kläder: Mammabyxor/jeans och mina vanliga kläder utöver detta.
Bristningar: Nej.
Naveln putar utåt eller inåt: Fortfarande inåt, men nu ser den liiite annorlunda ut.
Sömn: Har börjat använda en sådan där gravidkudde. Den är toppen, så sömnen är ännu bättre nu.
Bäst denna veckan: Barnmorskebesöket och att höra bebisens hjärta! Nästa gång måste jag spela in det så att D får höra, han var besviken att jag inte gjorde det denna gången.
Saknar: Ja, vad tror ni . . . att hinka ett par liter vin så klart!
Cravings: Apelsiner.
Bebisens rörelser: Jag säger bara en sak . . . Mini-Zlatan.
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? På.
Glad eller retlig: Glad och lycklig.
Ser fram emot: Jul.
 
Andra symptom: Ländryggen spökar fortfarande. När jag var hos barnmorskan i tisdags fick jag ett nummer till en sjukgymnast som ska vara bra på detta med foglossning, så blir det värre får jag boka en tid. Annars tyckte hon jag skulle börja med gravidyoga, för det skulle vara jättebra.
Nu kan man börja känna av livmoderns tyngd, allteftersom magen växer. Detta kan leda till kramp i benen förutom att ha ont i ryggen. Dessutom kan man nu börja bli svullen om fötter och anklar. Vare sig kramp i benen eller svullna fötter och anklar känner jag inte av alls. Förhoppningsvis gör jag inte det i fortsättningen heller.
Vidare kan barnet ligga och trycka på urinblåsan, vilket gör att man får gå på toaletten ofta. Yep, mini-Zlatan där inne gör detta speciellt då jag är på jobbet. Känns som jag sitter på toa och kissar oftare än att jobba ibland.
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Finis moj ♥

Svar: A ti si moj :) ♥
Loveliest things

2013-11-17 // 20:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback