Babybump vecka 26

 
 
 
 
 
Hur långt gången: 26 veckor (25+6).
Kön: Pojke.
Viktuppgång: 6,8 kg.
Kläder: Mammabyxor/jeans och mina vanliga kläder (som börjar sitta allt tightare nu).
Bristningar: Nej.
Naveln putar utåt eller inåt: Inåt, men det verkar som om den snart kommer puta utåt.
Sömn: Vaknar rätt ofta, speciellt då jag ska vända på mig. Som tur är somnar jag om direkt, så sömnen är fortfarande bra.
Bäst denna veckan: När D pratade med bebisen och la örat mot magen och fick en spark i ansiktet. 
Saknar: Still the same, vin. Speciellt i fredags på tjejkvällen.
Cravings: Apelsiner och annan sur frukt.
Bebisens rörelser: Denna vecka är Zlatan tydligen på semester, för det har vart väldigt lugnt där inne.
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? På.
Glad eller retlig: Happy!!
Ser fram emot: Första advent.
 
Andra symptom: Bebisen reagerar nu med högre puls när den hör ljud och börjar även reagera på beröring. Som jag skrev ovan så brukar den lille sparka tillbaka när man tar på magen och pratar med den. Himla roligt!
Är även vanligt att drabbas av halsbränna nu, men det har jag inte känt av ännu. Ibland kan det kännas konstigt efter att man druckit och ätit, nästan som att drickan eller maten helt plötsligt inte får plats. Antar att bebisen då flyttat på sig och hamnat längre upp. Lyckligtvis går det över rätt fort. Ibland kan det även kännas obekvämt, nästan göra lite ont, då den ligger väldigt långt ut på sidorna. Men då brukar jag bara putta till så att den flyttar på sig.
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

A lijepe trudnice ;))

Svar: ♥ ti si finast! puss
Loveliest things

2013-11-25 // 07:13:43

A lijepe trudnice ;)

Svar: ♥ ti si finast! puss
Loveliest things

2013-11-25 // 07:15:56
» Ana

Oj, någon har börjat få en tjockismage! <3
Haha! Håller han verkligen på och sparkar så mycket??? Gud vad kul! :-)

Svar: Yup, det är en vilde där inne ♥ Men den senaste veckan har han lugnat ner sig lite. Han kanske vilar hahahaAng. tjockismagen så börjar man bli stor lite överallt juh!! So weird! :-)
Loveliest things

2013-11-25 // 18:19:34
» Ana

Haha, så sött!!! <3 Lilla busfrö!
Är det så? :-) Fast du har ändå tur, du blir ju aldrig tjockis i huvudet, vilket jag förmodligen kommer bli! Hellre kroppen än att se ut som att man väger 150kg i ansiktet!

Svar: Hahaha vad rolig du är!! Du kommer inte alls bli sådan, trust me!
Loveliest things

2013-11-26 // 19:26:21

Ana, du är alltid lika fin! såg aldrig att du va tjock om huvudet. Grattis till bebisen Jelena! /Jenny h

Svar: Taack Jenny :-)
Loveliest things

2013-11-26 // 21:30:21

Vilken överraskning att höra från dig Jenny!!! :-) Glad jag blev ... det var längesen!
Haha, ja vilken tur, då kanske det bara är jag som tycker att jag är tjock om huvudet! :-D
Hur är allt med dig?

2013-11-27 // 12:56:09

Allt är bra med mig. Hur är det med dig? Du bor kvar i Malmö ser jag :) hur gick det med din utbildning? Är du mäklare nu? Hoppas allt är bra med dig! Hur mår rufio förresten? / Jenny

2013-11-27 // 19:12:58
» Ana

Allting har gått bra med utbildningen men jag jobbar inte inom den branschen just nu. Ja, jag bor kvar här och trivs asbra! :-)
Sj då, hur gick det med din utbildning? Bor du kvar i Trollhättan? Älsklingen Rufio mår jättebra, han är 11 år idag, så han har blivit en gubbe! :-) Man märker att han inte är lika pigg som han var förr men än så länge är han frisk, som tur är. Har du en vovve? :-)))

2013-11-27 // 20:27:37

Min utbildning gick bra, nu är jag en datanörd. Kan tänka mig att du trivs, du som tjatade så om Malmö :) jag bor i Göteborg nu faktiskt. Nej, jag har ingen vovve, men mina bröder har varsin, schäfer o amstaff. vet du vad? Jag var i Barcelona för 2år sedan, såg en smyckesbutik som hette ana&eli (eller om det var Eli&ana). Tyckte det va lite kul :)

2013-11-27 // 20:41:24

Då har du två vovvar att mysa med nu då! Underbart! <3 :-)
Ååå, så NICE med Göteborg! :-))) Trivs du?
Haha så kul, Ana&Eli ja, det var tider det! :-)

2013-11-27 // 21:19:34

Jag trivs jättebra, roligare än Trollhättan :) du fyller 26 snart ju, hur känns det? Jag känner mig gammal, haha. Din syster kanske inte vill att vi ska fylla hennes blogg :)

2013-11-27 // 21:25:43
» Ana

Haha, tänk att du kommer ihåg! :-) Ja, snart blir man ju 26 år gammal! Helt sjukt vad tiden går...
Haha, förstår vad du menar. Att fylla 25 år var bara skoj men efter det är det inte lika kul längre...
Ja, som alla andra bloggare så vill hon väl att bloggen bara ska handla om henne :-P
Om du vill kan du skriva till mig på [email protected] istället :-)
Annars var det jättekul att höra från dig! :-)

2013-11-27 // 22:31:17

Har mailat dig nu. Hoppas det kom fram! /Jenny

2013-11-27 // 23:08:18

Ingen fara, men nu har ni allt fyllt upp tillräckligt i kommentarsfältet :-D

2013-11-28 // 08:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback