Försäkringskassan

 
 
I veckan skickade jag in ett moderskapsintyg, som jag fått av barnmorskan, till Försäkringskassan. Så nästa steg är att man får hem papper för att fylla i vad man tjänar och så vidare. Har inte börjat sätta mig in i systemet ännu med föräldradagarna, verkar lite rörigt vid första anblick, men snart får man börja plugga på.
 
Det jag mest funderar över är hur allt kommer funka då jag bara kommer att ta ut dem första två veckorna och därefter bara dagar då jag känner för att vara ledig (och inte vill ta ut min semester). Alltså, om det blir struligt. Det är med andra ord nu bestämt att jag ska fortsätta jobba heltid precis som vanligt, med den enda skillnaden att jag kommer göra detta hemifrån istället. Givetvis kan jag fortfarande ta tillbaka mitt beslut fram tills februari, men jag har faktiskt bestämt mig för detta och tror det kommer gå galant. Självdisciplin och planering är ju mina starka sidor, framförallt när det handlar om mitt yrkesliv.
 
När frågan om mammaledighet bestämdes så tyckte jag att vi inte skulle skylta med detta, då det som med allt annat som har med mammor och barn att göra, engagerar väldigt många. Inte för att jag bryr mig det minsta egentligen, utan för att jag helt enkelt inte är intresserad av att höra vad andra tycker. Fast å andra sidan, när jag väl bestämmer mig för något, så brukar andra som tycker annorlunda mest göra mig än mer beslutsam ha ha.
 
D kommer självklart hjälpa till, det gör han ju redan (finns nästan inget bara jag gör hemma). Behövs han hemma så är han pappaledig. På det sättet är vi båda hemma med lillkillen och hur mysigt är inte detta! Bästa fördelen, med att kunna jobba hemifrån, som finns faktiskt. Förutom att man kan vara hemma med lillen hur länge man än vill.
 
 
 

 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback