Heartbeats

 
 
I morse var jag hos barnmorskan. Nu äntligen kommer dessa möten att köra igång mer regelbundet. Idag tog vi blodprov, vikt, mätte blodtrycket, mätte magen och lyssnade på bebisens hjärtslag. Blodsocker, järnvärden och blodtryck såg jättebra ut. Skönt att veta. Måttet på magen (SF-måttet) var 23 cm och nu har jag min startpunkt på kurvan.
Att lyssna på bebisens hjärtslag var jätteroligt. Slog mellan 130 och 140 slag i minuten så vi nöjde oss med 136. Det var så roligt, för så fort vi satte instrumentet mot magen och började lyssna så kom en megaspark just där. Sedan fortsatte den lille att sparka så han tyckte väl vi störde.
 
Fick även en massa blanketter, bland annat en som skall skickas in till Försäkringskassan samt de man skall ha med sig till förlossningen. Dessutom pratade vi lite om att ha blodgruppen 0 negativ. Inget märkvärdigare än att man får en spruta efter förlossningen. Att det uppstår komplikationer var tydligen väldigt ovanligt.
 
Jag fick även anmäla mig och D till föräldraträffen den 14:e januari. Dem har ändrat rutinerna för dessa i Uddevalla och kör en heldag istället för flera kvällar, som det var förut. Tycker det passar oss mycket bättre och det ska bli spännande och roligt att få gå.
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Åh kul med hjärtljuden och visst är det skönt nu när man får komma till barnmorskan och ha lite koll på läget.
Jag väntar på info om föräldrarutbildning här men har inte fått svar om när det blir ännu eller hur den kommer att läggas.
(Bor i Färgelanda)
Såg förresten i ditt förra inlägg, dina försök med bridklänningen haha...
Otroligt vacker är den iaf

2013-11-12 // 21:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback