Babybump vecka 22

 
 
 
 
 
Hur långt gången: 22 veckor (21+6).
Kön: Pojke :-)
Viktuppgång: 4,3 kg.
Kläder: Mammajeans och mammabyxor är det som gäller. Förutom det kan jag fortfarande ha alla mina gamla kläder.
Bristningar: Nej.
Naveln putar utåt eller inåt: Inåt.
Sömn: Bra. Förutom att gå upp och kissa så vaknar jag av att jag måste vända på mig, eftersom jag sover på magen. Börjar bli lite jobbigt, så det är nog bara en tidsfråga innan jag måste sluta.
Bäst denna veckan: Att äntligen känna bebisens rörelser och sparkar. Sååå himla roligt! 
Saknar: Vin och goda drinkar!!
Cravings: Njaä, inget än.
Bebisens rörelser: Jaaaa, massor varje dag!
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? På.
Glad eller retlig: Jätteglad.
Ser fram emot: Halloween!
 
Andra symptom: Barnet har redan sin dygnsrytm och växlar mellan sömn- och vakenhetsperioder. Jag känner bebisen röra sig på morgonen, någon gång efter lunch, en stund på eftermiddagen (runt 16), på kvällen (runt 20-21) och sedan någon gång mitt i natten. Antar att den sover timmarna däremellan.
Annars är jag fortfarande pigg och mår bra, förutom att det känns i ryggen en hel del. Men jag har googlat fram en massa övningar för att stärka ländryggen, som jag ska börja göra snart. Förhoppningsvis underlättar det.
 
 

Kommentarer från er söta läsare.
» Mamma

Lijepi moji bebisari ♥ ♥ ♥Sad je bas lijepi stomacic

2013-10-27 // 21:41:48
» Mamma

Lijepi moj stomacic ♥♥♥

Svar: <3 <3 <3
Loveliest things

2013-10-27 // 21:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback