Första sparken!!

 
 
I måndags så hände det!! Jag kände den första sparken på morgonen. 2-3 ggr sparkade den lille, och sen var det lika lugnt som vanligt igen. Jag var inte säker på om det verkligen var just sparkar eller om jag bara inbillade mig, att magen kurrade konstigt, så jag tänkte inte så mycket mer på det.
 
Senare, på måndagskvällen, ligger jag och D i soffan. Då känner jag det igen!! Så jag sa att jag trodde att den lille sparkade och så fick D hålla sin hand mot magen. Då satte busen igång. Så när D sa att han faktiskt kände det, så visste jag ju att det var just sparkar och inte bara min mage. Åh, vad roligt. Under nästan hela tiden vi tittade på Sons of Anarchy, sparkade busen runt där inne. Helt fantastiskt att äntligen känna något!
 
Igår och även idag på morgonen kände jag det igen. Så det verkar som bebisen redan har sina rutiner. Igår kväll fick vi tyvärr inte uppleva mer än ett par gånger bara. Lillen var väl inte så pigg på det. Eller så kanske den sparkar för fullt, bara att jag inte känner den överallt ännu.
 
Just för att jag sedan start inte känt av något alls, kändes graviditeten oftast väldigt overklig fram tills för någon vecka sedan. Nu däremot, speciellt efter ultraljudet och dem första rörelserna, är det verkligen på riktigt och så himla spännande. Mest av allt längtar vi till mars . . .
 
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback