Härliga torsdag!

 
 
Hej vänner! Veckorna går så himla fort. Fick nästan dubbelkolla så att det blev rätt när jag skrev torsdag. Igår hade vi mina föräldrar och farmor på besök. Trevligt! Idag blir det torsdagsfika som vanligt. Dock är det bara jag och Jasmina denna gången, de andra tjejerna hade annat på G idag, men inte gör väl det något. Även helgen är fullbokad med att träffa härliga vänner, just the way we like it!
 
Vet inte om ni uppmärksammat bilden på hamburgaren från McDonald's som cirkulerat runt på Facebook den senaste tiden. Karin, (se HÄR) som ligger bakom den, har alltså fotat sin hamburgare i 5 års tid. På bilden nedan ser ni alltså den 5 år gamla hamburgaren . . .
 
 
 
 
 
 
. . . som inte möglat något och i princip ser likadan ut. Hur galet är inte detta? Min första tanke var att man verkligen bör bojkotta McDonald's. Men sedan hittade jag ett annat inlägg (se HÄR) som kom till slutsatsen (efter tester) att hamburgaren var så liten att den hann torka innan den möglade och därav såg likadan ut år efter år. Känns ju liiite bättre (med tanke på att man ätit sådana själv), men jag tycker ändå att man bör tänka både en och två gånger innan man går dit. Det är ju trots allt nyttigare att äta färsk och levande mat. Speciellt för små barn.
 
På tal om mat så ska jag precis sticka på lunch. Ingen McDonald's här inte, utan kyckling med massa ugnsrostade grönsaker. Min man han kan han. Igår till exempel så fick jag fläskfilé i kokossås. Gott! Känns även extra viktigt med vad man stoppar i sig för tillfället, då barnets födelsevikt påverkas av vad man äter efter halva graviditeten (för att inte tala om ens egen vikt). Socker (som inte alltid är så lätt att undvika) är värst.
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback