"Paddanacke"

 
 
Läste ett intressant inlägg (se HÄR) om "paddanacke" och hur problem med spänningar i nacken och dålig hållning numera ses redan hos 10-åringar.
 
 
 
 
 
Det är ju hemskt. Ofta hör man föräldrar skryta med hur (deras) dagens barn är så smarta att dem använder paddor och smartphones när dem är spädbarn (nä men nästan) typ. Det gäller ju att verkligen se upp och istället lägga tonvikten på att lära dem att vara aktiva och tillbringa mer tid utomhus. Känns ju som om barnen kommer lära sig allt om tekniken ändå.
 
Vi pratade om det på jobbet för ett tag sedan, hur lätt det är att låta TV:n (paddan, mobilen etc.) agera barnvakt. Nu har ju inte jag barn, men jag kan tänka mig att det är väldigt lätt att slå på TV:n, så att man själv hinner göra allt annat eller då man bara är trött (note to self - börja forska redan nu i hur att undvika detta). Det blir spännande att se vad man blir för förälder själv. Men jag hoppas att jag och D inte blir sådana som vållar att våra ungar har nackproblem när dem är 10 år i alla fall. Begreppet "Face Down Generation" fick genast en negativ klang.
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback