Vårt hjärta

 
 
Äntligen en uppdatering om ultraljudet vi var på i torsdags. Det var sååå himla roligt, underbart, mäktigt, konstigt ... ja, jag kan rabbla adjektiv efter adjektiv! Allt såg bra ut, och det är ju det som är det viktigaste. Sedan så mäter dem tydligen lårbenet och huvudet för att beräkna ett förlossningsdatum och bebisen låg självklart längst in med huvudet. Så jag fick gå och kissa, ligga på sidan, röra på mig, men ingenting hjälpte. Den flyttade sig endast pyttelite, men desto roligare tyckte den om att ligga och sparka istället. Så vi fick helt enkelt ge upp och komma tillbaka nu på måndag. Det verkar som det är en envis en där inne ♥
 
Hur som helst så frågade vi om barnmorskan kunde se vad det var för kön. Jag var inställd på att vi inte skulle få reda på något, men det fick vi! Sedan (i och med att vi fick vara kvar ett tag) så bekräftades detta ett flertal gånger. Och . . . det är en liten kille ♥ Om vi blev förvånade ...egentligen inte! Både jag och D hade känt på oss att det var en kille. Vi hade till och med lättare att komma på killnamn än tjejnamn. Men trots detta så hade jag endast spanat på tjejkläder, så nu får jag tänka om hi hi.
 
Eftersom vi ska dit på måndag igen skämtade barnmorskan om att vi kunde kolla om det fortfarande var samma kön då, men det är det ju säkert. Jag sa till D att efter midsommar och Helena och Kims bröllop då jäklar kör vi igen. En av varje vill jag ha!
 
 

Kommentarer från er söta läsare.
» bella

Ååååh! Va roligt, trodde aldrig en pojke men där ser man! :D hoppas vi inte ligger inne på samma namn! ;)
När blev du beräknad?

Svar: Haha jaa vi får se vad våra killar kommer heta.Blev beräknad 2 mars. Du då?
Loveliest things

2013-10-12 // 22:03:36
» Bella

ahmen...läste ju slarvigt! ;)

2013-10-13 // 20:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback