15 weeks of joy

 
 
 
Då vart vi i vecka 15 och graviditetens andra tredjedel. Från och med denna veckan skall man börja känna sig fantastiskt bra och många upplever den andra trimestern som den allra bästa delen av graviditeten. Jag har ju mått toppen ända sen start, men det känns ändå skönt att höra.
 
För övrigt känner jag mig kissenödig väldigt ofta (läs hela tiden!!!). Hemma går det bra, men på jobbet tycker jag bara att det är irriterande. Tänk, att känna sig kissenödig trodde jag (innan jag blev med barn) att man endast kände i slutet då man har en stor mage, men icke!
 
Nu känns alla mina jeans väldigt tighta runt magen. Kan ju fortfarande knäppa dem, men det är väldigt obekvämt. Så nu går jag med oknäppta jeans mest hela tiden ha ha.
 
Vi har bokat ultraljud 10 oktober, men det känns som en evighet dit.
 
 
 
 
 
 
Annars så har jag börjat fundera mer och mer på hur man skall göra jobbmässigt när barnet kommer. Det är ett par månader kvar, men det är ju bra att vara ute i god tid. Jag vill fortsätta jobba heltid, och alltså inte göra något avbrott alls, då jag har möjlighet att jobba hemifrån (och endast behöver åka in till kontoret då man ska hämta posten tex). Så får Davor ta pappaledigt, så mycket som han vill. På det sättet får man vara hemma båda två när man vill det, vilket jag tror är både roligare och nyttigare.
Många avråder ju en från detta, men jag tror helt ärligt att det skulle funka. Jag kan inte se mig själv gå hemma i 1,5 år och bara vara mammaledig. Förr eller senare börjar man säkert längta efter att jobba igen. Sedan kan jag inte heller se mig själv lämna ifrån ett barn tidigare än normen på dagis heller. På detta sättet kombinerar man det bästa av båda tycker jag. Att vara hemma så länge som man vill och tycker barnet behöver en och samtidigt vara produktiv. Det krävs en hel del planering och att båda föräldrarna hjälps åt om detta ska funka, men det är ju självklart att man gör.
Nu återstår det som sagt flera månader innan detta blir aktuellt, men jag tror verkligen på det här!
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback