It's in the name

 
 
Det positiva med att inte veta om könet ännu är att man kan spåna på både pojk-och flicknamn. Pojknamn är det vi har lättast för och där har vi en hel del idéer. Flicknamn är klart svårast.
 
Jag och D är ju inte överens om alla namnen nedan, så dessa är mina favoriter. Dem vi båda gillar är Luca och Charlie på pojksidan och Ella på flicksidan. Så jag har en hel del övertalning kvar eller så har D det med mig.
 
 
 
 
 
 
 

Det vi i alla fall båda vill är att det ska funka både hemma i Sverige och i Kroatien, men ändå vara lite coolt. Större delen av namnen finns både i Sverige och i Kroatien (ibland är det endast uttalet eller stavningen som skiljer) så det är inte alls svårt att kombinera. Utan just det att det ska vara coolt, men ändå kännas rätt.
 
Jag gillar även att lägga till ett mellannamn, som till exempel Ella Rose tycker jag är vackert ihop. Dock inte mer än ett mellannamn. I Sverige är det ju vanligt att barn får två mellannamn, men vi brukar välja ett till namn då vi konfirmeras så då skulle det ju bli tre. Jag valde ju Sandra när jag konfirmerades, för att min mamma ville döpa mig till det istället för Jelena.
 
Man kommer säkert att ångra sig, byta eller lägga till andra namn till listan på vägen, så kanske dyker det upp fler sådana här.
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback