Vecka 16

 
 
 
 
 
Vi kör en lista denna veckan.
 

Hur gamla är du och din partner?
Jag är född 1986 och D är född 1981 - så 27 och 32.

Hur fick du beskedet att du var gravid?
Med hjälp utav en Clearblue Digital sticka en torsdagkväll strax innan läggdags (meningen var att jag skulle testa på fredagmorgon innan jobbet, men D tjötade på mig så). Fast då hade mensen redan varit sen i 4 dagar, så jag kände på mig det.

Vilken vecka var du i då?
Vecka fem.

Hur reagerade du när gravtestet var positivt?
Dels kände jag ju på mig det och dels var det faktiskt inte oplanerat. Men det gick ju mycket, mycket snabbare än vad jag trodde. Så både chockad och glad.

Hur berättade du för din partner att du var gravid?
D stod utanför och väntade, så han hörde mig.

Var det planerat?

Ja.

Hur lång tid tog det för dig att bli gravid?

Första försöket typ.

Är du orolig för missfall?

Jag tänkte ju självklart på det mera dem första tolv veckorna. Just för att allt gått så snabbt, så kändes det som man bara väntade på en dålig nyhet. Nu hoppas man bara på att allt ska se bra ut på UL. Så jaa, nojjig är man tyvärr.

Vem i er närhet fick veta nyheten först?
Våra familjer fick en bild, på stickan, messad samma kväll. Dagen efter berättade jag för mina närmsta tjejkompisar, kändes konstigt att dölja det för dem.
 
Hur gick ni ut med det officiellt?

Via en bild på Facebook och Instagram.

Hur reagerade din familj och dina vänner när du berättade att du var gravid?

Mamma och pappa ringde direkt då dem fick mmset och skrek och firade och drack konjak ha ha. Med andra ord väldigt glada. De vänner som först fick reda på det var självklart glada och kanske lite chockade över att det gått så fort. Annars har resten också bara varit glada för ens skull.

Ska ni ta reda på kön?
Detta är fortfarande under diskussion. Jag tror att jag är alldeles för nyfiken av mig för att inte ta reda på det. D vill ju inte i dagsläget, men förhoppningsvis får jag min vilja igenom (jag menar det är ju ändå jag som ska bli fet och pressa ut ungen!).

Känner du dig redo att bli mamma?

Ha ha kan man känna sig redo att bli mamma? Både ja och nej.
 
Hur känns det att ha en bebis i magen?
Väldigt konstigt faktiskt. Att man har något levande INUTI sig liksom!!! Scary...

Hur mycket har du gått upp i vikt hittills?
Oj! Har faktiskt inte vägt mig. Men skulle tippa på 2 kilo ...kanske.

Cravings?
Näää, inte något mer än vanligt när man blir sugen. Eventuellt filmjölk. Innan var det alltid naturell yoghurt och müsli/nötter till frukost som gällde för mig. D råkade köpa med sig filmjölk när vi var på semester i somras och sedan fortsatte vi att köpa det, för att det var så jäkla gott!!

Gravidkrämpor?
Nej, inte direkt. Kissenödig stup i kvarten är väl gravidkrämpor för mig.

Har ni några färdiga namn?
Ja, se tidigare inlägg.
 
Har ni lätt för att komma överens om namn?
Ja, ganska lätt. Båda vill vi ha något lite coolare.
 
Hur länge ska du vara mammaledig?

Jag ska inte vara mammaledig, men jag ska ändå vara hemma. Dock kommer jag ju jobba hemifrån. Så, så länge som det känns rätt kommer jag att vara hemma.
 
Ska ni dela på föräldraledigheten?

Ja, det kommer väl att bli så.

När är bebisen beräknad att komma?
Om 171 dagar!! Alltså, 10 mars 2014.
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback