Babybump vecka 32

 
 
 
 
 
Hur långt gången: 32 veckor (31+6).
Kön: Pojke 
Viktuppgång: 10,7 kg.
Kläder: Är ju fortfarande hemma och är julledig från jobbet, så jag måste erkänna att jag i princip levt i mina mamma-mysbyxor. Annars så kan jag nu inte längre bära alla mina gamla toppar och blusar, som jag kunde hittills. Nu sitter många utav dem inte alls snyggt, så magen har verkligen växt till sig över julledigheten. Får gå igenom min garderob så jag vet vad jag har (annars blir det många stressiga mornar innan jobbet).
Bristningar: Nej.
Naveln putar utåt eller inåt: Inåt.
Sömn: Så där, känns som man är vaken hela nätterna nuförtiden. Ska bli spännande att se hur det går nu när man ska börja jobba igen.
Bäst denna veckan: Att ha firat in det nya året med underbara vänner och såklart barnmorskebesöket i torsdags. D var med och fick äntligen höra bebisens hjärta.
Saknar: Denna veckan har jag inte saknat någonting.
Cravings: Inga cravings för den delen heller.
Bebisens rörelser: Vrida och vända och sparka runt övas det på mest hela tiden.
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? Av! Såå tråkigt!
Glad eller retlig: Glaaad (men på kvällarna kan jag bli lite gnällig över att jag känner mig klumpig).
Ser fram emot: En sista lång sovmorgon imorgon. 
 
Andra symptom: I appen står det att man nu kan börja sova sämre om nätterna. Och det kan vi ju checka av från listan haha. Är glad att mina 30 första veckor i alla fall flöt förbi utan några som helst svårigheter. Tips för att få en bättre sömn är att inte dricka så mycket vätska innan man lägger sig och att ha det svalt i sovrummet. Just det där med att inte dricka så mycket är svårt att hålla sig till. Jag är såå jäkla törstig om kvällarna. Häromkvällen tror jag att jag hinkade i mig typ 2 liter innan läggdags. Inte roligt att slå världsrekord i toabesök den natten!!
Om man inte känt av dem tidigare så börjar man nu känna av (Braxton Hicks) sammandragningar. Dessa tränar kroppen på den kommande förlossningen. Minns att jag känt det ett fåtal gånger innan bara, men nu är det andra bullar. Det är oftast på kvällarna magen blir så där superhård i ca 20 sekunder innan det släpper. Sedan upprepas detta ett par gånger till. Lyckligtvis är det inget som gör ont, utan känns mest obekvämt och obehagligt.
Bebisen börjar få allt mer och tjockare hår på huvudet. Vet att man brukar säga att om bebisen har mycket hår på huvudet så har mamman en massa halsbränna under graviditeten. Hoppas det är en myt, för jag har ingen halsbränna alls. Eller så ligger det helt enkelt en liten flintis där inne.
Bebisens alla fem sinnen fungerar även nu. Åh, känns ju som det var igår man precis läste att den lille hade börjat höra ljud utanför magen. Det går så fort, men ändå inte fort nog!!
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Snyggo! Hoppas jag är lika snygg när jag blir gravid! :-)
Askul att läsa sånna här inlägg!!!! Puss på dig och på mosters lilla prins!

Svar: Det kommer du säkert att vara baby ♥
Loveliest things

2014-01-07 // 00:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback