Babybump vecka 33

 
 
 
 
 
Hur långt gången: 33 veckor (32+6).
Kön: Pojke 
Viktuppgång: 11,3 kg.
Kläder: Mammajeans och vissa utav mina gamla tröjjor. Helt plötsligt har min garderob krympt till oigenkännlighet!
Bristningar: Nej.
Naveln putar utåt eller inåt: Inåt.
Sömn: Har faktiskt blivit bättre till skillnad mot hur den var då jag var ledig. Måste vara dem där hemskt tidiga mornarna som gör att man sover bättre.
Bäst denna veckan: Alla söta bebisplagg vi både köpt själva och fått utav mormor och farmor!
Saknar: Att vara vigare, alltså röra mig mycket smidigare mot hur man rör sig nu.
Cravings: Apelsiner.
Bebisens rörelser: Väldigt mycket "rullande" rörelser. Antar att det börjar bli riktigt trångt för mini nu.
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? Av.
Glad eller retlig: Kan man vara annat än glad och lycklig (ja okej . . . otålig är jag också haha).
Ser fram emot: Föräldrakursen vi ska gå på denna veckan. Så spännande att både få se vad det blir för folk, men även på vad vi kommer få lära oss. Jag hoppas vi får med oss en hel del nyttig information.
 
Andra symptom: Det är nu vanligt att börja bli svullen. Förutom att mina ringar är av, tycker jag faktiskt inte och känner mig inte heller så svullen. Fingrarna ser faktiskt inte tjockare ut, så jag antar att jag inte är så värst svullen ändå. Än i alla fall.
Jag känner även ryckningar i livmodern flera gånger om dagen, och det verkar som om bebisen har hicka rätt ofta. Både roligt och gulligt.
Sammandragningarna har minskat något, men denna veckan upplevde jag en ny känsla däremot. I början av veckan läste jag i gravidappen att man kan uppleva ett ökat tryck nedåt och stickande känslor i bäckenet. Reflekterade inte så mycket över det då. Sedan en kväll så satte den lille igång med sina akrobatikövningar och då och då när den rörde på sig (sträckte på sig) kände jag värsta stickande känslan där nere. Efter ett tag hade jag hunnit googla både "hur ska det kännas när det väl sätter igång" och "hur känns förlossningsvärkar". För när jag väl tänkte på det hade jag ingen aning. Hur som helst var det ju inte på riktigt, men trots detta ändå obehagligt som tusan. Sedan har det kommit mest om kvällarna. Så nu när mini börjar röra på sig på kvällen håller man ibland andan haha. Han är riktigt stark verkar det som.
 
Bebisen väger nu strax över 2 kg och mäter 43 cm. Det börjar bli allt trängre där inne så man känner mindre sparkar och mer rullande rörelser. Jag tycker det känns mer som om den vänder och vrider på sig från den ena sidan av magen till den andra. Sedan så ligger den ju med huvudet nedåt så det gör den ju knappast på riktigt, men så känns det i alla fall. Det är nu viktigt att känna fosterrörelser många gånger per dag. Lite panik får man ju när man läser det, men som tur är känner jag av bebisen nästan hela tiden.
 
Sedan så gillar vi att pappa kallar oss båda för bebisar hihi ♥
 
 

Kommentarer från er söta läsare.
» Ana

Beautiful!!!!
På sista bilden du tar hoppas jag att du har ngt som sitter väldigt tight på dig, så att man verkligen se den stora magisen!!!! :-)

Svar: Beror på hur "stor" den är höhö :-)
Loveliest things

2014-01-15 // 20:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback