Barnvagnsdjungeln

 
 
Bebisen kommer om mindre än 7 veckor och vi har fortfarande inte vare sig köpt eller beställt barnvagn. Helt ärligt så har vi inte ens vart ute så mycket och tittat ens. Förutom den där första och också enda gången då vi sprang in på Lekia på Torp.
 
Lekia hade endast Brio och Emmaljunga och vår favorit är utan tvekan Brio Smile. Emmaljungavagnarna gillade jag inte alls. D tyckte först att dem var bäst just för att dem var så rejäla. Men då är han både längre och större än mig. Jag tyckte dem var breda, tunga och otympliga.
 
Brio Smile föll mig i smaken direkt. Den är smal, smidig och lätt, precis som jag vill ha en barnvagn. Dessutom har den lufthjul och justerbart handtag (så den passar även D som är längre än mig). Säljaren visade hur lätt det är att fälla ihop den, så det blir inga problem för mig att kånka i vagnen i och ur bagaget på bilen. Jag gillade den verkligen. Det jag var absolut frälst över var just att liggdelen, sittdelen och bilbarnstolen klickas i ett och samma chassi. Helt suveränt. Ska man in en snabbis och handla är det ju bara att klicka på bilbarnstolen och ha som vagn. Sedan klickar man bara tillbaka den i bilen igen. Love it!
 
Har läst massor om Brio Smile på nätet och dessutom stött på ett par som vi känner som har den (samt folk som har liknande modeller från Brio) och dem är hur nöjda som helst. 2013 års modell hade en "barnsjukdom", hjulen kunde börja vobbla (ingen aning om vad det betyder), men på 2014 års modell ska detta vara åtgärdat. Lutar verkligen åt denna, trots att vi inte ens vart runt överallt och provat fler märken.
 
 
 
 
 
 
En annan vän har BabyJogger City Select som hon verkligen rekommenderar och den är rätt lik Brion. Skulle man få bebis nr 2 rätt tätt gör man om vagnen lätt till en syskonvagn. Så denna är jag sugen på att spana närmare på också. Nids4Kids på Trestad Center har BabyJogger.
 
Planen var att vi skulle göra en runda nu på lördag och besöka så många ställen som möjligt här i trakterna, men dessvärre måste D hoppa in och jobba. Så typiskt oss att vara ute i sista minuten haha. Man känner ju paniken. Tänk om det är väntetid på alla vagnar liksom? Hepp, får tvinga med mig mamma och pappa, om dem är lediga.
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Hej Jelena! Brukar kika in här ibland är så roligt att läsa och spännande att följa dig nu när ni snart ska ha bebis:-) kommer ihåg barnvagns djungeln! men vi har en brio smile och är hur nöjda som helst!! Lätt att köra (även idag, i detta väder) smidig, lätt att ta med i bilen (även för mig) rymlig plats i liggdelen samtidigt som sittdelen verkar kanon! Blev dock lite nyfiken på de vobblande hjulen på 2013 för det har vi faktiskt märkt ibland, har du läst det någonstans? Tänkte om det var något vi kunde klaga på någonstans och få åtgärdat:-)

Svar: Hej Anna! Åh vad roligt att höra att ni är nöjda. I och med att man lägger så mycket pengar på en barnvagn är det rätt skönt att det blir rätt. Ang. de vobblande hjulen så var det många som anmärkte detta på olika forum. Vissa skrev att dem gått tillbaka till återförsäljaren och påpekat detta och fått ett nytt chassi eller så har säljaren satt nån grejj på hjulen. Brio själva har erkänt detta (därför dem lovar att Smile 2014 inte ska ha detta fel). Tycker absolut ni ska undersöka detta med säljaren. Kolla in vad Brio svarade Andreas Engberg 14 januari: https://www.facebook.com/BRIOBarnvagnar?filter=2 Annars hoppas jag att ni mår bra. Jasmina visar allt upp kort på lilleman, såå himla söt! :-)
Loveliest things

2014-01-16 // 22:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback