Brudklänningar och snökaos

 
 
Jäklar vad det gått och blivit kallt helt plötsligt. Men det är ändå fint med all snö. Blir ju genast lite ljusare ute. Dock var jag verkligen inte beredd på kylan. Såå glad att jag fortfarande kan ha min gamla vinterjacka. Förhoppningsvis klarar jag mig i den fram tills mini är ute.
 
Förra veckan var det fullt upp på jobbet och vipps så vart det fredag. Så den första arbetsveckan efter ledigheten gick verkligen smärtfritt förbi. Dessutom inleddes våra traditionsenliga fikor om torsdagarna åter igen. Supertrevligt att träffa tjejerna igen.
 
I lördags så bar det tidigt av mot Göteborg. Mötte upp Helena på Centralen och sedan tittade vi på brudklänningar till henne hela dagen. Hade glömt hur roligt det var. Blev ju sugen på att prova klänningar själv nästan haha. Åh, hon var såå himla vacker. Dessutom hittade hon två klänningar som hon älskade, så det bådar gott. På många ställen är det förbjudet att fotografera, vilket jag inte alls begriper mig på. Men jag lyckades ta mig tusan ta kort på varenda klänning hon provade. Minns hur irriterad jag var över detta när jag själv provade brudklänningar. Det är så mycket att ta in att så fort man lämnat en butik så minns man knappt hur klänningen man nyss provat ser ut. Tror jag läste att vissa butiksägare oroar sig för att man ska skicka bilderna till någon utav dem där kinaföretagen som gör billiga klänningar (som om man inte kan hitta bilderna på nätet liksom). Men jag hoppas folk idag har mer vett i skallen än att beställa därifrån. Speciellt då det handlar om ens egna brudklänning.
Vi hann även med att luncha och fika med fina Dessie och Martina på Le Petit Café. Rekommenderar cafét starkt! Supergoda räkmackor och allt fikabröd och desserter dem hade ska vi inte ens tala om. Mumma!
 
Nä, nu kallar D på mig för lite mys innan läggdags. Så jag får skriva mer om föräldrautbildningen vi var på idag imorgon! Det var jätteroligt och vi är så nöjda båda två.
 
 
 
 
 
 
Helena ser inte så glad ut, men det beror mer på att jag fotade detaljer på klänningen. Sedan känns det inte riktigt rätt att lägga ut bilder på henne i en klänning. Jag ville till exempel inte att alla skulle veta hur min klänning såg ut innan the day!
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback