Gravidyoga och Brio Smile

 
 
Förra torsdagen gav vi oss ut på jakt efter en barnvagn. Vi skulle ju köra en runda på Överby (Beginners), Trestad (Nids4kids) och Torp (Lekia). Sedan var tanken att vi skulle kolla barnvagnar i Göteborg på lördagen, eftersom vi ändå skulle till Varberg.
 
Beginners blev första stoppet och det visade sig att dem hade kampanj på just Brio Smile 2014. Dem hade fått in tre stycken någon dag innan och hade endast en kvar. Vi fick lägga undan vagnen i en timma, så då passade jag på att ringa runt till dem andra ställena, eftersom vi inte skulle hinna besöka dem. Beginners var klart billigare. Endast på nätet hade jag hittat ett bättre pris, men då tjänade man ynka 200:- liksom. Det är bättre att ha en fysisk butik att gå till om något skulle krångla i framtiden. Så vi slog till och fick med oss hela paketet hem samma dag. Snacka om tur. Här hade jag trott att bebis inte skulle ha någon vagn den första tiden haha. Eller att vi fick nöja oss med ett annat märke.
 
Nu måste vi bara lära oss alla funktioner. Inte det lättaste kan jag lova . . .
 
 
 
 
Allt detta fick vi med oss hem från Beginners för 7 399:-
 
 
 
Jag var på mitt allra första gruppass för Gravidyoga förra veckan. Alla mammor från föräldrautbildningen kunde tyvärr inte komma, men vi blev ändå några stycken. Sedan var det andra gravida med, så vi blev ändå en full grupp på 13 personer.
 
Jag var rätt nervös innan det körde igång, men i och med att det var ett prova-på-pass så tog instruktören det rätt basic. Vissa övningar tyckte jag var jättebra och sköna (speciellt för ryggen), andra var lite tuffare men absolut något man kunde träna upp.
 
Elisabeth, instruktören, berättade att vi framöver skulle lära oss en massa olika yogaövningar som skulle hjälpa oss med förberedelserna inför förlossningen och även ha en profylaxkurs. Det tyckte jag lät jättebra. Enda nackdelen var att man skulle skriva upp sig för antingen 5 eller 10 gånger. Så jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag skall fortsätta. Jag är ju ändå i vecka 36 nu. Får ta mig en funderare ikväll, för nästa gång är ju redan imorgon.
 
Trevlig tisdagskväll hörrni!
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback