Måååndag!

 
 
Inget hängivet fan av måndagar alls. Denna startade dessutom på Uddevalla sjukhus. Skulle in och röntga lungorna. När jag skrev in mig frågade barnmorskan ifall jag ville göra det (tror det var något med att alla som inte är födda i Sverige erbjuds detta) och det är ju aldrig fel att göra en hälsoundersökning. Gick jättefort. . . ja, så fort att jag inte ens frågade om allt såg ut som det skulle. Dem var så glada och vinkade hejdå så jag antar att allt såg bra ut.
 
Annars är det en hel del på jobbet nu. Löner, kontrolluppgifter, uppgifter till FORA (angående pensioner) och så vidare. Januari är en sådan månad, men det är kul. Gäller ju att njuta utav denna sista tid på kontoret, för snart jobbar man ju hemifrån. Blir säkert annorlunda på alla sätt och vis. Måste sätta mig ned och skriva in alla viktiga händelser i kalendern för flera månader i förväg. Känns som det är lättare att bocka av att man gjort saker, än att försöka minnas om man gjort en viss uppgift. Inte för att man skulle glömma att lönerna betalas ut den 25:e varje månad, men det finns ju så mycket annat som måste göras fram tills ett visst datum. Gillar ju att vara förberedd, och dessutom jobbar man effektivare när man har en bra planering framför sig.
 
Jag och D har börjat följa en ny tv-serie, Breaking Bad, som alla pratar om. Finns på Netflix i alla fall och hittills verkar den riktigt lovande. Dock har vi bara sett dem två första avsnitten än så länge. Så ikväll blir det mer utav detta.
 
Happy Monday fina du!
 
 
 

 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback