Natusan?!

 
 
Pratade med en vän för ett tag sedan om vad man behöver för produkter till den nyfödde, och kom in på bad och babyolja. Visar sig att man absolut inte ska köpa något från Natusan. Då BVC gjort ett hembesök hos min vän och sett hennes produkter i badrumshyllan hade dem dissat allting (det mesta var just från Natusan) och sagt att det bästa är att hålla sig till Apotekets produkter, då dem är mycket bättre för bebisens känsliga hud.
 
Självklart fick det mig att googla runt och visst hittar man en massa kemikalier och dylikt i Natusans babyprodukter. Helt galet. Apotekets produkter är mycket skonsammare (även om dem inte heller är helt perfekta).
 
Det absolut bästa att bada en bebis i är vatten och några droppar kallpressad olivolja (istället för babyolja), om man nu ska dra det så långt. Naturligare kan man ju inte komma, och den känsliga huden torkas inte ut eller utsätts för en massa onödiga kemikalier. Tycker det känns rätt bökigt med just olivolja, och trots att jag älskar det i matlagning, känns det inte som om det luktar så gott att bada i. Däremot ska jag absolut satsa på produkterna ifrån Apoteket. Synd, Natusans produkter doftar ju så gott (fast det är väl just det som man ska undvika).
 
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback