Vi lever . . .

 
 
. . . och har alltså inte förätit oss på massa mat och kakor. Vi njuter av denna ledighet till fullo. Både jag och D har svårt att greppa hur vi ska kunna börja jobba igen. Eller hur man ska vakna tidigt igen är nog det rätta att säga. Att jobba tycker jag ju är roligt, det är främst ögonblicket då larmet ringer som är hemskt.
 
Jag hoppas ni hade ett underbart nyårsfirande. Det hade verkligen vi. Tanken från början var att jag och D skulle fira in det nya året på ett spahotell. Dock visade det sig att just dem vi ville till var fullbokade, så då sa vi att vi skulle ta första lediga spahotell vi hittade i närheten. Men till slut så valde vi bort denna plan och beslutade oss för att åka till Varberg och fira tillsammans med Oliver och Jelena. Blev ett riktigt trevligt firande med en massa god mat och prat. Dem bor så himla fint dessutom. D säger att han också skulle vilja ha ett helt nybyggt hus, men han får allt lugna ner sig ett par år till tycker jag haha.
 
Förutom nyår så har vi hunnit med ett barnmorskebesök. Roligt nu när båda är lediga och kan gå dit tillsammans. Nu äntligen fick D höra bebisens hjärtslag!! SF-måttet låg på 29 cm och vi följer kurvan. Fick även ta med ett urinprov (detta skall man göra varenda gång i fortsättningen) för att kontrollera så att det inte är någon äggvita i urinen.
 
Jag har även hunnit träffa och umgås med Martina och Helena. Alltid lika roligt att träffas och tjöta. Helena och jag bestämde en dag då vi ska åka till Göteborg och kika på brudklänningar till henne. Åhh, helt underbart ska det ju bli.
 
 
 
 
Glittriga nyårsnaglar och en fin leopardklädd Martina (jag köpte tröjjan och Helena sjalen, utan att ha snackat innan)
 
 
 
Idag röjde vi undan julen därhemma. Känns inte alls lika mysigt längre, men det är nog bara att bunkra upp och tända en massa ljus.
 
Kisses and hugs ♥
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback