Babybump vecka 30

 
 
Roligaste tavlan och fotograferingen vi gjort hittills. Love it! Men fasiken vad svettigt. Ivano väger ju inte lite längre, så att hålla honom med ena armen och samtidigt balansera tavlan med andra, samtidigt som vi försöker underhålla en viss herre . . . MY GOD! Helt svett efteråt. Av ca 130 bilder fanns typ ett tiotal att välja mellan ha ha.
Tanken var att han skulle ha en superhjälte outfit, men eftersom någon har ett humör som jag vet inte vad var till och med denna cape en utmaning.
 
 
 
 
 
 
Hur långt gången: 30 veckor (29+6).
Kön: Tjej ♥
Viktuppgång: 8,7 kg. Står kvar på samma vikt som förra veckan.
Kläder: Absolut inget som klämmer åt magen. Räcker med minsta lilla för att det ska kännas obehagligt. Hemma så tycker jag det är skönast att gå i trosor och ett linne typ.
Bristningar: Nej!
Naveln putar utåt eller inåt: Beror på hur mini ligger där inne.
Sömn: Vaknar ganska ofta, antingen för att vända på mig eller för att gå på toa, så det är väl nu det börjar. Vissa nätter har jag känt mig jättekissnödig hela tiden. Det roliga är när man väl går på toa så kissar man några droppar bara. Sååå irriterande, när man väl tagit sig upp ur sängen.
Bäst denna veckan: Att vi haft en lugn och skön semestervecka, med helt okej väder ändå (med andra ord har vi kunnat ta oss ut varje dag).
Saknar: Kunna bada i havet.
Cravings: Öl! (Blir ju bara EN klunk, men fan vad gott det smakar). Alkoholfria alternativ är faktiskt inte samma sak alls, cravar inte sånt det minsta.
Bebisens rörelser: Mini kommer bli en kickboxare! AJ!!!
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? Av.
Glad eller retlig: Glad.
Ser fram emot: Vår weekend i Sthlm och ett besök på Nordens Ark.
 
Andra symptom: Okej, nu har jag tagit järntabletterna i en vecka. Känner inte någon skillnad alls. Tror inte att jag hade så lågt värde egentligen, det var väl mest i förebyggande syfte. Vissa kan ju förlora en massa blod vid en komplicerad förlossning, så det är väl att man tar det säkra före det osäkra ifall något händer. Tar dem strax innan jag går och lägger mig, så något illamående känner jag inte heller.
 
Var hos barnmorskan tidigare i veckan. Allt såg bra ut och mini växer, Sf-måttet är fortfarande under det normala, men jag följer ju som sagt min egen kurva nu. Lillan har fortfarande inte vänt på sig, men det finns ju tid kvar för det fortfarande. Om hon inte gör som storebrorsan då. Annars tyckte min barnmorska att det var en riktigt livlig bebis. Jo tjena, det känner jag av hela tiden ha ha.
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback