Babybump vecka 32

 
 
Min bebis börjar dagis och jag och D börjar jobba igen. En omställning för hela familjen!
 
 
 
 
 
 
Hur långt gången: 32 veckor (31+6).
Kön: Tjej ♥
Viktuppgång: 11 kg. Åh, vad det går undan nu.
Kläder: Väldigt mycket shorts, dem sitter snyggt på trots den stora magen. 
Bristningar: Nej!
Naveln putar utåt eller inåt: Beror på hur mini ligger där inne. Oftast utåt.
Sömn: Alltså toabesöken har eskalerat denna veckan. Kan i princip kissa på beställning.
Bäst denna veckan: Högtrycket vi har just nu. Love it!
Saknar: Min gamla kropp, nu börjar det bli liiite jobbigare att variera vad man tar på sig. Inte så mycket man tycker sitter snyggt på.
Cravings: Blåbär med socker (?!).
Bebisens rörelser: Ja, jisses alltså! Mini är staaaark!
Illamående: Nej.
Vigselringar på eller av? Av.
Glad eller retlig: Glad.
Ser fram emot: Håller fast vid oktober. Ivano börjar på dagis och jag börjar jobba, men det ser jag inte alls fram emot. Eller jag har inte så mycket emot jobbet, utan det är mest att min bebis börjar på dagis. Känns såå nervöst och sorgligt!
 
Andra symptom: Besöket hos BM gick bra. Mini har växt till sig ordentligt, vilket betyder att även magen (SF-måttet) blivit större. Nu är jag i alla fall på den allra nedersta kurvan. Skönt! Allt det andra såg också jättebra ut. BM kände på magen och bebisen har fortfarande inte vänt på sig. Finns ju tid kvar för det än i alla fall . . .
 
Jaa, annars har jag inte så mycket mer spännande att skriva om än att det nu är tungt. Känns som magen väger ett ton och bara är i vägen ha ha. Undrar ofta hur överviktiga människor nöjer sig med att fortsätta vara överviktiga, hur orkar dem liksom? Men det kanske inte är samma sak . . .
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback